Frågor och svar om Trips

  1. Vilken adress skickar jag bokningsbekräftelse till?
  2. Kan jag bestämma vilken resa som bekräftelsen läggs till?
  3. Kan jag vidarebefordra bokningskvitton till Trips ifrån fler än en adress?
  4. Vilken typ av mail kan Trips ta emot?
  5. Jag skickade en bokningsbekräftelse till trips@kayak.se men jag kan inte se den. Vad gör jag?
  6. Vem kan se mina resor i Trips?

Kom igång med Trips
Behöver du mer hjälp?


1. Vilken adress skickar jag bokningsbekräftelse till?

Vidarebefordra bokningsbekräftelser från din e-postinkorg till trips@kayak.se. Om du inte har ett KAYAK-konto så skapar vi ett åt dig och skickar ett bekräftelsemail. För att bekräfta ditt nya konto klickar du på länken i mejlet som vi skickar dig.

tillbaka till toppen

2. Kan jag bestämma vilken resa som bekräftelsen läggs till?

Du kan ange namnet på en resa som du vill att reseinformation ska gå till. För att göra detta använder du ett befintligt resenamn som ämnesrad när du vidarebefordrar ett kvitto till trips@kayak.se.

tillbaka till toppen

3. Kan jag vidarebefordra bokningskvitton till Trips ifrån fler än en adress?

Ja, på sidan för Trips-inställningar så finns det en del som heter "Bokningsbekräftelser". Lägg till alla adresser som du vill vidarebefodra bokningsbekräftelser från där. Tänk på att den som äger den emailadressen måste bekräfta att de vill skicka bokningsbekräftelser till din Trips-sida istället för sin egen.

tillbaka till toppen

4. Vilken typ av mail kan Trips ta emot?

I princip alla typer. Så länge du skickar mail från din inkorg och inte direkt från leverantörens hemsida så kan vi ta emot ren text, html, bilagor med mera.

tillbaka till toppen

5. Jag skickade en bokningsbekräftelse till trips@kayak.se men jag kan inte se den. Vad gör jag?

Prova först att logga ut och logga in igen. Om resan fortfarande inte syns så kan det bero på att du skickat bokningsbekräftelsen ifrån en annan adress än den du använder som inloggning på KAYAK. Det händer vanligtvis för smartphone-användare som har en adress för att logga in på telefonen och en för webben.

tillbaka till toppen

6. Vem kan se mina resor?

Om du postar en länk till en av dina resor kan vem som helst med den länken se resan. Men oroa dig inte, känslig information så som boknings- och betalningsuppgifter, resenärers namn och e-postadresser kommer inte att synas. Dina resor är inte ens sökbara i sökmotorer.

Om du vill att någon ska kunna se alla dina bokningsuppgifter i en resa kan du explicit lägga till dem som resepartners. Klicka på “Dela”-länken i övre delen av sidan, ange deras e-postadress och markera rutan “Kan ändra denna resa”. Av säkerhetsskäl kan endast registrerade KAYAK-användare få tillgång till dina bokningsuppgifter.

Om du vill dela nya resor automatiskt med någon kan du ställa in detta på sidan för Trips-inställningar. Lägg bara till deras e-postadress i listan “Dela mina resor med...”.

tillbaka till toppen