Förhöjd sanitet
Daglig rengöring, installation av HEPA-filter i kabinen på flyg från Stockholm-Bromma till Alicante
Lågsäsong |
februari | De bästa tiderna att slippa trängsel med en genomsnittligt prisminskning på 45%. |
---|---|---|
Högsäsong |
april | De mest populära tiderna att flyga med en genomsnittlig prisökning på 34%. |
Genomsnittligt pris tur & retur |
2 256 kr | (snittpris de senaste 2 veckorna) |
Bra erbjudande tur- & returresa |
189 kr | eller mindre |
Inreserestriktioner
Spanien har öppnat sina gränser på nytt för resenärer från de flesta EU- och Schengenområdena. Inträde är dock fortfarande begränsat för resenärer som kommer från andra områden, med undantag för spanska medborgare och invånare, och de som åtföljer närstående familjemedlemmar. Spanien tillåter inte inresa för resenärer som har varit i Storbritannien, Brasilien och Sydafrika, innan den 16 mars som tidigast, med undantag för spanska medborgare och personer som lagligen vistas i Spanien. Från och med 22 juli får inte längre resenärer som anländer från Serbien resa in i Spanien. För resenärer som anländer utanför EU får endast följande kategorier av resenärer vistas i EU:s territorium: associerade stater i Schengenavtalet, Andorra, Monaco, Vatikanen eller San Marino. •Innehavare av en visering för längre tid som utfärdats av ett Schengenmedlemsland i en associerad stat som är medlem i Schengenområdet och som ska resa till detta land. •Hälso- och sjukvårdspersonal som kommer till Spanien för att arbeta. •Varor och transportpersonal i utövandet av sina uppgifter. •Diplomater, konsulära, internationella tjänstemän, militär personal, räddningstjänst och medlemmar av humanitära organisationer i utövandet av sina uppgifter. •Studerande som studerar i en av EU:s/Schengens medlemsstater och som har lämpligt visum eller motsvarande tillstånd och sjukförsäkring får resa in i landet 15 dagar före studiernas början. •Högkvalificerade arbetstagare, inklusive deltagare i idrottsevenemang på hög nivå som äger rum i Spanien. •Personer som reser av vederbörligen ackrediterade familjeskäl. •Personer som reser av vederbörligen ackrediterade humanitära skäl. •Invånare i Australien, Kanada, Georgien, Japan, Nya Zeeland, Rwanda, Sydkorea, Thailand, Tunisien eller Uruguay, förutsatt att de kommer direkt från dessa länder eller endast har gjort internationella transiteringar på flygplatser utanför dessa länder.
Inträdeskrav
Från och med den 23 november ska alla resenärer (inklusive barn) som anländer från Albanien, Andorra, Argentina, Armenien, Aruba, Österrike, Bahrain, Belgien, Belize, Bosnien och Hercegovina, Bulgarien, Kap Verde, Colombia, Costa Rica, Kroatien, Cypern, Tjeckien, Danmark, Estland, Frankrike, Franska Polynesien, Georgien, Tyskland , Gibraltar, Grekland, Guam, Ungern, Island, Irland, Italien, Jordanien, Kuwait, Lettland, Libanon, Libyen, Liechtenstein, Litauen, Luxemburg, Malta, Moldavien, Monaco, Marocko, Nederländerna, Nordmakedonien, Norge, Palestinska territoriet, Panama , Polen, Portugal, Puerto Rico, Rumänien, Ryssland, San Marino, Serbien, Slovakien, Slovenien, St. Martin, Sverige, Schweiz, Tunisien, Förenade Arabemiraten, Storbritannien, Ukraina och USA vid ankomst kunna uppvisa ett negativt COVID-19 PCR-, TMA- eller LAMP-test. Om du inte följer bestämmelserna får du betala ett bötesbelopp på minst 3000 euro. Spanien har öppnat sina gränser på nytt för resenärer från EU, Schengenområdet och Storbritannien. Resenärer som anländer från ovannämnda områden behöver inte längre uppvisa ett uppehållstillstånd eller isolera sig själva vid inresa till Spanien. De måste dock fylla i ett hälsokontrollformulär för FCS 48 timmar före ankomst till https://www.spth.gob.es/. Vid ankomsten måste du kunna uppvisa en QR-kod som genereras av det ifyllda formuläret. Resenärer kommer också att genomgå temperaturkontroll och visuell hälsobedömning. Från och med den 14 november måste resenärer som besöker Kanarieöarna och som är bokade på reglerat turistboende uppvisa ett negativt COVID-19-test som tagits senast 72 timmar tidigare, när de checkar in på sitt boende, ladda ner och aktivera Radar COVID-appen, under hela vistelsen<15 dagar. Barn under 7 år är undantagna från dessa krav. De regionala myndigheterna på Balearerna (Mallorca, Menorca, Ibiza, Formentera) har infört tre kontrollstadier för inrikes ankomster till öarna med flyg eller sjöfart, utöver kontrollstadierna för internationella ankomster till Spanien. Alla turister som kommer från eller via regioner i Spanien med en kumulativ förekomst av viruset på 150 fall per 100 000 invånare eller mer måste uppvisa ett negativt PCR eller TMA som utförts inom 72 timmar före ankomsten. Om du anländer utan giltigt test måste du betala en bötesavgift på upp till 3 000 EUR. De som har en motiverad anledning att resa måste fylla i en deklaration och ett antigentest vid ankomsten till flygplatsen eller hamnen eller genomgå en 10-dagars karantän. De som är bosatta på Balearerna måste ha ett PCR-dokument från ursprungslandet inom 72 timmar före ankomsten, eller testas vid ankomsten eller genomgå en 10-dagars karantän.
Karantänskrav
Resenärer är för närvarande inte föremål för några karantänkrav såvida inte de spanska myndigheterna ger speciella anvisningar vid ankomsten till Spanien på grund av specifika omständigheter.
Transiteringsregler
Resenärer som transiterar Spanien via en spansk flygplats på väg till sin slutliga destination, gäller inte kraven på PCR, TMA eller Lamp-test och hälsokontrollformuläret för att komma in i landet. De bör dock vara beredda att visa bevis på sin fortsatta resa, t.ex. flygbiljetter till sin slutliga destination. Restriktioner som införts av Spanien på passagerarresor från Storbritannien från 22 december till 19 januari kan också gälla för de som reser genom Spanien till andra internationella destinationer.
All övrig information
Bostadstillstånd och D-viseringar som löpte ut mellan 14 december 2019 och 21 juni 2020 accepteras för inresa.
Det finns för närvarande 130 788 aktiva fall av COVID-19 diagnostiserade i ES och 3 726 dödsfall från 28 feb. 2021
Gå till vår sida för reserestriktioner till följd av Coronaviruset (COVID-19) för mer information om vilka restriktioner som råder i världen.
Det finns inga direktflyg för den här rutten listade på KAYAK, den kortaste resan med flera flyg är 10t 25m.
Under de senaste 3 dagarna hittades de billigaste enkelbiljetterna på Flera flygbolag (952 kr), och de billigaste tur- och returbiljetterna hittades på Brussels Airlines (1 989 kr) och Flera flygbolag (2 360 kr).
För Stockholm-Bromma till Alicante är onsdag den billigaste dagen att flyga i genomsnitt och torsdag är den dyraste. För flyg från Alicante tillbaka till Stockholm-Bromma finns de bästa erbjudandena oftast på tisdag, medan söndag är dyrast.
KAYAK är en resesökmotor. Det innebär att vi söker igenom webben för att hitta de bästa priserna för våra användare. Med över 2 miljarder flygsökningar som behandlas årligen kan vi visa en mängd priser och alternativ för flyg från Stockholm-Bromma till Alicante.
KAYAKs verktyg för prognoser av flygpriser, Prisprognos, använder historisk data för att avgöra sannolikheten för att priserna för ett flyg till Alicante från Stockholm-Bromma kommer att förändras inom 7 dagar, så att resenärer vet om de ska boka eller avvakta.
KAYAK Mix låter dig kombinera enkelbiljetter så att du kan spara pengar, istället för att köpa en traditionell tur- och returresa. Du kan då flyga till Stockholm-Bromma med ett flygbolag och tillbaka till Stockholm-Bromma med ett annat.
Ibland kan resedatum ändras. Om dina resedatum inte är huggna i sten kan flexibla datum visa dig alla alternativ när du flyger till Alicante från Stockholm-Bromma upp till 3 dagar före/efter dina föredragna datum. På så sätt kan du enkelt välja flygen som passar dig bäst.
Betyg baserat på kundrecensioner från KAYAK
Plus: "Nothing"
Minus: "Everything went wrong. The flight arrived 40 minutes late and I missed my connecting flight because they closed the gate before I could get there. As a result, when I asked both airlines involved (Brussels Air and Portugal Air (TAP) what to do, each airline blamed the other airline for the problem and each said it was my problem to fix. After speaking with ten people and begging them to make the problem right for a problem I did not create, they finally issued me a new ticket but I had to wait 24 hours for the new flight to leave. It was a total breakdown in communication and organization and customer support and problem resolution on the part of the airlines and the airport. I never want to fly these airlines again and never want to take a flight with connections."
Plus: "Everything was good except the long layover"
Minus: "Shorter layover"
Plus: "All seats were very comfortable and spots where I can view everything and crew were awesome."
Minus: "Local travelers should be offered even water."
Minus: "Rest rooms were clean, food was adorable, good coffee, no complaints."
Minus: "Flight was late, very little communication, hot and uncomfortable and slow, and everyone missed their connections."
Minus: "Brussels Airlines skruvar upp värmen på bastu-nivå... varje gång. Helt galet :("
Minus: "Free coffee"
Plus: "Crew and food"
Minus: "Hårda nersuttna stolar som inte heller gick att fälla bakåt"
Plus: "Brussels Airlines crew"
Plus: "Short and timely. Flight attendant was great with kids."
Plus: "The flight attendants were wonderful and the movies and space for the kids was great!"
Minus: "Whole flight was so cold like in refrigerator."
Minus: "Three hour delay. Shifted all our plans and reservations. Upsetting. Made short seven hour flight a ten hour flight with sitting and waiting for three hours. We were hungry and tired and stuck. Kept getting mixed signals: to wait longer."
Plus: "All was planned, no surprises, on time and no hassles"
Minus: "Keep it as it is. No need to fix what is not broken. Just reduce the very expensive prices that Brussels Airlines charge for its economy class tickets"
Plus: "The seats were wide tall and comfortable, there was enough room for the legs as well."
Minus: "A little glass of juice would have been nice from the airline."
Plus: "flight was awesome"
Minus: "the only thing i dislike about etihad airlines is they didn’t provide me accommodation for 19 hours long stay over ..! even i met one of the lay incharge of etihad she told me that it’s your problem you have to look out for ...she didn’t help me at all"
Plus: "Brussels Airlines is the the step-child of Lufthansa basically. But on the transatlantic flights they do a very good job."
Plus: "We were delayed boarding slightly, delayed sat on a steaming gate shuttle then sat on the tarmac for a couple of hours while storms passed. But the crew gave regular updates, provided food and water, allowed us to walk about. It was as plesent as such a situation could be."
Plus: "Entertainment choices"
Plus: "Excellent crew, ALL OF THEM! smiling and super helpful and they seemed to enjoy their job. Super clean restrooms (again, I was the first one in there - by chance)."
Minus: "I travelled economy. Somehow it felt quite crammed. I felt that there were too many announcements, in all 3 languages, it got frustrating, as it stops all onboard entertainment. Duty Free selection rather frugal."
Plus: "Brussels Air was on time, attendants were courteous, plane was clean and in great condition. For a discount flight, it was great!"
Plus: "it was just perfect, no complain"
Plus: "I liked the organization and service"
Plus: "Everything was smooth"
Minus: "I was misinformed about the meal service in advance. But besides that I was satisfied with the flight."
Plus: "."
Minus: "."
Plus: "Inget"
Minus: "Planet gick sönder fastnde i Milano"
Plus: "Everything was fine"
Minus: "Beside for the music and movies, you should give us the possibility to make a search and find what we want to watch or listen"
Plus: "in time food good good sleep multiple languages spoken by the announcer"
Minus: "the movies - music background to loud couldnt here what they were saying and most of the movies no subtitles"
Minus: "food"
Plus: "Friendly staff, informative captain when we were slightly delayed. Efficient boarding. Complimentary drink. Comfortable seats despite small cabin."
Minus: "Small aircraft so not much cabin space."
Plus: "The crew was polite."
Minus: "Food was bad. Seats not very comfortable. Food was awful. Very few movies in English."
Minus: "Probably nothing to do with Brussels but the boarding out ot IAD was very unorganized."
Plus: "Crew was very friendly"
Minus: "No much choice of Movies in the entertainment program"
Plus: "They had a funny safety video"
Minus: "The flight was delayed by an hour. Not only did this mean that I didn't have a chance to rest in Hamburg, it also meant that I had to sprint to get my connecting flight which was on the other side of a huge U shaped airport."
Plus: "The food and drinks were good."
Minus: "The flight left 50 minutes after it was scheduled to leave. We were sitting on the hot aircraft the entire time because the crew would not turn on the air. In addition, the host and his service was terrible. When I asked him for water, he told me that I could find it at the back of the flight and I should go get it myself. The other hostess on the other side was handing out waters to whoever needed it. When a passenger sitting next to me asked for a spoon to eat his meal, the host shrugged his shoulders and didn't come back with one. He was blatantly rude and ignored his passenger. We were also not given blankets on an 7-8 hour flight. It was only on request. People who had requested one were then asked to fold and return their blankets (they were not asked kindly) before landing. The selection of tv, music, and shows on board were terrible as well. Barely any selection. Needless to say, this was the worst service I have ever had on an airline."
Minus: "Flight was delayed at the gate due to bad weather. Missed my connecting flight. After a 4 hour wait with customer service, my flight was rescheduled for a departure in 5 hours. I have no access to my suitcase. Prepaid hotel will not reimburse for no show. Such a mess."
Plus: "The food was tasty and it was nice to enjoy a glass of wine with dinner"
Plus: "I had a comfy seat at exit row. The team was great."
Minus: "Over 30 minutes delay. The luggage pickup was a mess, the belt wasn't emptied for previous flights which created a huge mess."
Minus: "Completely chaotic service."
Minus: "Unfriendly support at the airport when reporting my lost bag. No trace of the bag what so ever."
Minus: "Boarding was in crammed area in between easyjet flights. In brussels they parked at the international gates and then an overfull bus took us to the arrivals. Is brussels airlines training fast to become part of euro wings?"
Minus: "We paid extra for economy plus, but they completely messed up that part of the reservation. Multiple phone calls and run around at the airport. The "upgrade " is a nice one but the hassle was stressful and still not sure if I'll get the $ straightened. Front of plane warm, but back cold."
Minus: "Too noisy tp sleep and It was a long flight, but not your fault."
Plus: "Nothing. Wanted it to be over already"
Minus: "Thw flight attendents gave a really bad service. They forgot to bring me food. The plain was really small and crowded... There was a lot of noise."
Plus: "On time and services were good. Cost less than if booked through United significantly."
Plus: "Did not like airline so much."
Minus: "Staff did not allow access to lavatories when they were serving drinks and the long waits after were ridiculous"
Plus: "Nothing"
Minus: "All of it. Missed an event because of their delay. An event I paid for."
Plus: "Same as above"
Minus: "Same as above"
Flygbolag som flyger från Stockholm-Bromma till Alicante har vidtagit ytterligare säkerhetsåtgärder och anpassat policys för att bättre tillgodose resenärernas behov. Policys varierar beroende på flygbolag.
Förhöjd sanitet
Daglig rengöring, installation av HEPA-filter i kabinen på flyg från Stockholm-Bromma till Alicante
Obligatorisk användning av mask
Krav på mask ombord, masker tillhandahålls på flyg från Stockholm-Bromma till Alicante
Sittplatser med social distansering
Ej bokningsbara mittensäten för flyg från Stockholm-Bromma till Alicante
Tester före flygresan
Tester för antikroppar, tester för symptom för flyg från Stockholm-Bromma till Alicante
Flexibla avbokningar
Inga ändringsavgifter. Sök efter flexibla flyg från Stockholm-Bromma till Alicante