Lågsäsong |
januari | De bästa tiderna att slippa trängsel med en genomsnittligt prisminskning på 72%. |
---|---|---|
Högsäsong |
augusti | De mest populära tiderna att flyga med en genomsnittlig prisökning på 65%. |
Genomsnittligt pris tur & retur |
656 kr | (snittpris de senaste 2 veckorna) |
Bra erbjudande tur- & returresa |
22 kr | eller mindre |
Bra erbjudande enkelresa |
15 kr | eller mindre |
Ryanair har avstått från sina ändrings- och avbokningsavgifter för flyg från Göteborg till Warszawa. Se policyn på varje bokningssida.
Inreserestriktioner
Polen har återupptagit flygningarna till landet från länder i EU, Norge, Schweiz, Georgien, Japan, Kanada, Thailand, Nya Zeeland, Sydkorea, Tunisien och Australien. Flyg från Armenien, Bosnien och Hercegovina, Georgien, Jordanien, Kosovo (Rep.), Nordmakedonien (Rep.), Montenegro, Serbien, Storbritannien eller USA (utom flygplatser i Illinois och New York) är suspenderade. Från och med den 1 januari klassificeras inte längre brittiska medborgare som EU/EES-medborgare och kommer inte att få komma in i Polen för icke-väsentliga ändamål. Viktiga resor är fortfarande tillåtna och en lista med undantag för inresa till Polen finns här på den polska regeringens hemsida . Dessa begränsningar gäller inte brittiska medborgare som är lagligt bosatta i Polen. De kommer att få återvända in i landet, men måste visa upp sitt uppehållstillstånd. Alla andra flygningar är fortfarande suspenderade, utom humanitära och medicinska flygningar, flygningar för att skydda den allmänna ordningen, nödflygningar, flygningar på premiärministerns order och flygningar för repatriering som utförs av utländska flygbolag på utländska staters order. Förteckningen över länder vars invånare får resa in i Polen granskas av den polska regeringen och uppdateras ofta på denna sidan (på polska).
Karantänkrav
Medborgare i EU/EES behöver inte längre sitta i karantän vid ankomsten. Resenärer som kommer in i Polen från något annat land utanför EU/EES kan behöva isolera sig i tio dagar. Det finns undantag, bland annat för individer vaccinerade mot Covid-19 och uppvisar ett intyg om vaccination, fraktförare, innehavare av arbetstillstånd, flygbolagets kabinbesättning, polska medborgares make/maka och barn, tågpersonal, jordbruksarbetare, studerande och skolelever som studerar i Polen samt medlemmar av diplomatiska beskickningar, konsulat eller internationella organisationer och deras familjer.
Det finns för närvarande 217 010 aktiva fall av COVID-19 diagnostiserade i PL och 42 436 dödsfall från 24 feb. 2021
Gå till vår sida för reserestriktioner till följd av Coronaviruset (COVID-19) för mer information om vilka restriktioner som råder i världen.
Ett genomsnittligt direktflyg tar 1t 30m timmar och täcker ett avstånd på 787 km.
Det finns 2 (direkt-) flyg mellan Göteborg och Warszawa per vecka, i genomsnitt 0 per dag.
Under de senaste 3 dagarna hittades de billigaste enkelbiljetterna på Ryanair (75 kr) och Flera flygbolag (903 kr), och de billigaste tur- och returbiljetterna hittades på Ryanair (99 kr) och Flera flygbolag (605 kr).
Ryanair flyger två gånger per vecka (torsdag, söndag).
För Från Göteborg till Warszawa, är torsdag den billigaste dagen att flyga i genomsnitt, och city den dyraste. Att flyga från Warszawa tillbaka till till Göteborg , är generellt de bästa erbjudandena för torsdag, och de dyraste för måndag.
När du flyger från Göteborg kommer du att använda Göteborg-Landvetter Airport, ofta kallad Göteborg flygplats. Du kommer att landa på Warszawa Warsaw Modlin, även känd som Warszawa flygplats.
KAYAK är en resesökmotor. Det innebär att vi söker igenom webben för att hitta de bästa priserna för våra användare. Med över 2 miljarder flygsökningar som behandlas årligen kan vi visa en mängd priser och alternativ för flygningar från Göteborg till Warszawa.
KAYAKs verktyg för prognoser av flygpriser, Prisprognos, använder historisk data för att avgöra sannolikheten för att priserna för ett flyg till Warszawa från Göteborg kommer att förändras inom 7 dagar, så att resenärer vet om de ska boka eller avvakta.
KAYAK Mix låter dig kombinera enkelbiljetter så att du kan spara pengar, istället för att köpa en traditionell tur- och returresa. Du kan då flyga till Warszawa med ett flygbolag och tillbaka till Göteborg med ett annat.
Ibland kan resedatum ändras. Om dina resedatum inte är huggna i sten kan flexibla datum visa dig alla alternativ när du flyger till Warszawa från Göteborg upp till 3 dagar före/efter dina föredragna datum. På så sätt kan du enkelt välja flygen som passar dig bäst.
Betyg baserat på kundrecensioner från KAYAK
Minus: "Jag jar skrivit till er då delarcav min resa rill Madridcoch sedan resan från Berlin och hem till Stockholm inte gick. Men detcär ingen som komtaktat mig och jag har försökt på alla sätt att få pengarna tillbaka på den här resan då det var omöjligt att resa den här sträckan när de andra sträckorna försvunnit"
Plus: "Duktig besättning"
Minus: "Allt"
Plus: "Nothing"
Minus: "Worst airline"
Plus: "Personalen var mycket trevliga och snälla"
Plus: "never ever use this Momondo again"
Minus: "no customer service"
Plus: "Nothing"
Minus: "Aeroplano"
Plus: "The price of the tickets was good."
Minus: "It’s Ryan Air you get what you paid for."
Plus: "Priset på biljetten"
Minus: "Jag har säkert flygit med Ryanair 75-100 ggr. Priority boarding... de har aldrig någonsin lyckats att hantera det på ett bra sätt. Sorgligt."
Minus: "Kommentar: åt ingen mat - underhållning"
Plus: "N/A did not fly."
Minus: "I had a medical emergency, and these are non refundable so I contacted the airline to let them know I would not be on the flight so I would not be held further accountable for our absence."
Minus: "Planet var försenat på Malta och ingen information gick ut så vi stod i kö i en och en halv timme utan att få veta vad som var problemet. Avgåendetavlan visade hela tiden "on time" men ingen förklaring till varför vi inte fick gå ombord. Flygvärdinnorna på planet var trevliga men man hörde inte vad de sa i högtalarna för de pratade så sluddrigt och fort. Kaptenen sa något som man inte uppfattade i början av flighten men sedan ingen information alls på hela vägen till Göteborg."
Minus: "Allt var uruselt. Servicen ombord under all kritik. Väntade 15 minuter på en kopp kaffe efter beställningen. Beställningen av bagage online är vilseledande så jag hade tydligen bara beställt incheckad väska åt ena hållet och fick därför betala 400 kr för att ta hem den. Detta hände flera passagerare som var arga och jag undrar om ni sätter detta i system för att tjäna mer. Jag reste med Ryan Air för ett par år sedan och lovade mig själv aldrig mer, men ville gärna ge det en chans till men nu vet jag definitivt att jag aldrig reser med er igen och skall dessutom varna alla för detta och inte blir det billigare heller med alla extrakostnader som ni tar ut. Fy för uselt flygbolag!!"
Plus: "Nothing"
Minus: "Cambiaron la puerta de salida al otro lado del aeropuerto e "iniciaron" el abordaje tan rápido, que los pasajeros no habíamos llegado, luego nos hicieron esperar una hora de pie en la fila, un completo desorden y falta de organización"
Minus: "Dirty aircraft"
Plus: "Ingenting"
Minus: "Långsam ombordstigning. Matbrickorna lutade så min dryck föll ner på mig. Fick ej glas till drycken. Drycken var ej väl kyld. Personalen gick in i mig med både armbågar och serveringsvagn När jag råkat somna lite mot gången."
Minus: "Flight could have been on time. Delay meant no public transport at London airport."
Plus: "The crew at the airport were clued up and took action when they knew the flight was going to be delayed. They ensured everyone was checked in for the flight and boardring passes checked before gathering everyone in the correct groups so we could board quickly. Pilot got us there ahead of schedule!"
Plus: "Jag har tyckt att vällkömn. Och de har jätte gladt"
Plus: "Efficient and on time."
Plus: "Priced right."
Minus: "All snacks, drinks are for sale. Could at least offer a complimentary bottle of water."
Plus: "We arrived in time."
Minus: "Crammed space - I had a middle seat. No entertainment sucks on a 4 1/2 hrs flight. Well well, you get what you pay for..."
Minus: "Daylight robbery. I got charged 55pound for not checking in online 2 hrs before. I felt disgusted by this ridiculous amount as I had no idea. Really frustrated with your search engine and Ryan air for not making this very clear"
Minus: "Poor service and delays!"
Minus: "Flight was late by 1 hr"
Plus: "Planet var nästan 3h sent iväg från CRL TILL CPH. Ingen kom och erbjöd mat ett dryck och informerade heller inte oss om våra rättigheter som passagerare på plats."
Minus: "På planet sa personalen ingenting om förseningen och när man påpekade vad som skett på flygplatsen kunde de inte göra got för att kompensera. Jag bad om vatten och fick svaret att det inte fanns något vatten. Då tog en av värdinnorna fram sin privata vattenflaska och bjöd mig. Ett riktigt nonchalant beteende från Rya Airs sida vilket allvarligt talat gör så att jag aldrig mer kommer att välja att flyga med er, kommer heller inte att rekommendera er till nära och kära. Riktigt besviken!"
Plus: "Low(ish) cost, no fuss actually made about baggage despite ludicrous amount of e-mails and instructions"
Minus: "Non-frills seats and boarding starts fairly late and then is a bit cumbersome."
Plus: "Cheap tickets"
Minus: "Unclear policy regarding check-in and fees attached. Make sure you check in early online! Avoid a stupid 55€ fee! Terrible boarding -felt like cattle being herded. Rude employees. Uncomfortable seats that don't go back at all. Left the bright florescent lights on the whole time for a night flight so they could try to sell us more stuff in-flight. An hour late."
Plus: "Everything . Staff, efficiency ,boarding process"
Minus: "Nothing I can think of"
Minus: "Worst, never uses this company."
Plus: "Planet landade i tid. Bra flygning för ett lågprisbolag"
Minus: "Stolarna funkade i två av tre timmar."
Minus: "Delayed 3 hours and not updates or water available very poorly managed"
Plus: "Crew. 1 small and 1 cabin bag for free. Much better then Wizz air."
Minus: "I HATE RYAN AIRs CHAIRS! I always fall asleep when I fly and then I am falling forward. After 1 or 2 hours flight I end up with nack pain, back pain and a grumpy mode."
Plus: "Friendly staff... Arrived in peace"
Minus: "For the low cost flight it was flawless"
Plus: "Nothing, I would rather pay more next time to take a flight that offered better service."
Minus: "After everyone qued to get on plane last minute change in gate, everyone stampeded to new gate, flight to London very stressful. While in England we were worried about whether we would even get flight back with reports that multiple flights were cancelled due to messing up on pilots vacations. No services unless you paid, the stewardesses constantly peddling items for sell which was annoying."
Minus: "Flyget var över 1 timme sent från Barcelona, informationen på flygplatsen var riktigt dålig. När vi sedan kom på flyget var utbudet i mat/snacksväg otroligt magert. Vi fick inte ens någon ordentlig ursäkt eller förklaring till förseningen."
Plus: "Besättning /flygvärdinnor var riktigt bra, trevliga och flexibla. Ryanair passar tiderna."
Minus: "Jag tycker att Ryanair borde bjuda på kaffe och liten bulle under tre timmars resa men mat skulle beställas ifall man vill ha. Stolarna är inte alls bekväma men man klarar sig på gränsen, att sitta tre timmar på de utan att ändra ställning /ergonomisk är inte bra för ryggen ."
Plus: "Kept informed"
Minus: "Sitting on tarmac for two hours, and being asked to pay for a bottle of water"
Minus: "Had to pay 50 extra since did not check in online"
Plus: "One of the staff in the terminal was friendly and showed us how to weigh our bags and collect the bag tag."
Minus: "Forced to check in online or face a charge. Paid €45 Euros per bag to check in. For Americans traveling between outside countries, Ryan Air has a small area on the boarding pass regarding the "attaining of a visa stamp on the boarding pass, in the baggage drop-off area, prior to boarding the flight." The rest of the boarding pass has other nonsense in larger and highlighted texts, but something as important as obtaining a visa stamp was small and obscure. The gate attendant made a stink about us not having it stamped and was trying to prevent us from boarding because of it. Our response was that no one, at any point, stated we needed a visa stamp on the boarding pass when we checked our luggage in the baggage drop-off area. I've traveled between countries before and have never experienced something like this. Additionally, Ryan Air knew we were Americans since we had to provide our passport numbers abe the country that issued them when we checked in online. You would think that they would have their systems flag Americans so that their employees know to say "hey, I see you're an American. FYI, you need to her a visa stamp on your boarding pass at the baggage drop-off area prior to boarding." Will never use Ryan Air again in my life, regardless of the supposed savings (cause in reality, there are OTHER & BETTER airlines to choose from; don't give crooks business and better to give it to their competitors)."
Plus: "Attention. Speedy boarding. Allowing to travel backpacking. Overall the whole experience is always great with them."
Plus: "Not much."
Minus: "It was a total faf in the airport in Marrakech. Things work differently which is fine but the airline should really inform you that in order to progress through to passport control you need to go to the check in desk (even though you checked in online ages ago) to get a stamp. It took ages and ages and the lack of communication was annoying. Ryanair sent out an email warning about longer security waits but didn't specify. The problem is most people who travel Ryanair don't have bags to check in so naturally like every other place you would go straight through. And if that's not the case then tell people!!! Very frustrating."
Plus: "A 6 hour delay with rude, nasty staff. I will be making a formal complaint."
Minus: "The staff bullied a girl next to me and have no sympathy."
Plus: "The flight was on time"
Minus: "The boarding, I had priority boarding pass..I was so confused where to go"
Minus: "Ogillar starkt hur bolaget metodiskt sprider ut familjen under alla flygresor i förhoppning att kunna mjölka mer pengar för platsbokning"
Minus: "The long line at customs"
Plus: "Service was great, plane was clean and flight was smooth"
Minus: "Seats were not super comfortable but what can you expect from a budget airline?"
Minus: "RyanAir is a ripoff!!! Spend a little extra money to start with for a decent airline. I thought I'd checked in as I got an email and as the webpage took me on to adding the bags- (appx $25 each!) BUT when I got to the airport I was not checked in and it cost me 50 euros EACH ticket to check in! Words cannot express (in this forum) how angry I was! And then to get crammed in that plane with no amenities and having to pay for even a glass of water. Never again!!"
Plus: "Departed and landed on time"
Minus: "No soap in bathroom and did not allow me to sit with my travellers. Seats were far apart and the entire plane was separated from their known people which led to chaos. The airline charges to select seats next to one another."
Plus: "Service costumers disagree"
Minus: "Everything"