Förhöjd sanitet
Daglig rengöring, installation av HEPA-filter i kabinen på flyg från Stockholm Skavsta till Warszawa
Lågsäsong | januari | De bästa tiderna att slippa trängsel med en genomsnittligt prisminskning på 31%. |
---|---|---|
Högsäsong | juni | De mest populära tiderna att flyga med en genomsnittlig prisökning på 29%. |
Genomsnittligt pris tur & retur | 354 kr | (snittpris de senaste 2 veckorna) |
Bra erbjudande tur- & returresa | 183 kr | eller mindre |
Bra erbjudande enkelresa | 131 kr | eller mindre |
Ryanair har avstått från sina ändrings- och avbokningsavgifter för flyg från Stockholm Skavsta till Warszawa Modlin. Kontrollera policyn på varje bokningssida.
Inreserestriktioner
Polen har återupptagit flygningarna till landet från länder i EU, Norge, Schweiz, Georgien, Japan, Kanada, Thailand, Nya Zeeland, Sydkorea, Tunisien och Australien. Flyg från Armenien, Bosnien och Hercegovina, Georgien, Jordanien, Kosovo (Rep.), Nordmakedonien (Rep.), Montenegro, Serbien, Storbritannien eller USA (utom flygplatser i Illinois och New York) är suspenderade. Från och med den 1 januari klassificeras inte längre brittiska medborgare som EU/EES-medborgare och kommer inte att få komma in i Polen för icke-väsentliga ändamål. Viktiga resor är fortfarande tillåtna och en lista med undantag för inresa till Polen finns här på den polska regeringens hemsida . Dessa begränsningar gäller inte brittiska medborgare som är lagligt bosatta i Polen. De kommer att få återvända in i landet, men måste visa upp sitt uppehållstillstånd. Alla andra flygningar är fortfarande suspenderade, utom humanitära och medicinska flygningar, flygningar för att skydda den allmänna ordningen, nödflygningar, flygningar på premiärministerns order och flygningar för repatriering som utförs av utländska flygbolag på utländska staters order. Förteckningen över länder vars invånare får resa in i Polen granskas av den polska regeringen och uppdateras ofta på denna sidan (på polska).
Karantänkrav
Medborgare i EU/EES behöver inte längre sitta i karantän vid ankomsten. Resenärer som kommer in i Polen från något annat land utanför EU/EES kan behöva isolera sig i tio dagar. Det finns undantag, bland annat för individer vaccinerade mot Covid-19 och uppvisar ett intyg om vaccination, fraktförare, innehavare av arbetstillstånd, flygbolagets kabinbesättning, polska medborgares make/maka och barn, tågpersonal, jordbruksarbetare, studerande och skolelever som studerar i Polen samt medlemmar av diplomatiska beskickningar, konsulat eller internationella organisationer och deras familjer.
Det finns för närvarande 287 185 aktiva fall av COVID-19 diagnostiserade i PL och 62 734 dödsfall från 21 apr. 2021
Gå till vår sida för reserestriktioner till följd av Coronaviruset (COVID-19) för mer information om vilka restriktioner som råder i världen.
Ett genomsnittligt direktflyg tar 1t 30m timmar och täcker ett avstånd på 742 km.
Det finns 2 (direkt-) flyg mellan Stockholm Skavsta och Warszawa per vecka, i genomsnitt 0 per dag.
Under de senaste 3 dagarna hittades de billigaste enkelbiljetterna på Ryanair (93 kr) och Flera flygbolag (599 kr), och de billigaste tur- och returbiljetterna hittades på Ryanair (110 kr) och Flera flygbolag (675 kr).
Ryanair flyger två gånger per vecka (tisdag, lördag).
För Stockholm Skavsta till Warszawa är torsdag den billigaste dagen att flyga i genomsnitt och tisdag är den dyraste. För flyg från Warszawa tillbaka till Stockholm Skavsta finns de bästa erbjudandena oftast på lördag, medan fredag är dyrast.
KAYAK är en resesökmotor. Det innebär att vi söker igenom webben för att hitta de bästa priserna för våra användare. Med över 2 miljarder flygsökningar som behandlas årligen kan vi visa en mängd priser och alternativ för flyg från Stockholm Skavsta till Warszawa.
KAYAKs verktyg för prognoser av flygpriser, Prisprognos, använder historisk data för att avgöra sannolikheten för att priserna för ett flyg till Warszawa från Stockholm Skavsta kommer att förändras inom 7 dagar, så att resenärer vet om de ska boka eller avvakta.
KAYAK Mix låter dig kombinera enkelbiljetter så att du kan spara pengar, istället för att köpa en traditionell tur- och returresa. Du kan då flyga till Stockholm Skavsta med ett flygbolag och tillbaka till Stockholm Skavsta med ett annat.
Ibland kan resedatum ändras. Om dina resedatum inte är huggna i sten kan flexibla datum visa dig alla alternativ när du flyger till Warszawa från Stockholm Skavsta upp till 3 dagar före/efter dina föredragna datum. På så sätt kan du enkelt välja flygen som passar dig bäst.
Betyg baserat på kundrecensioner från KAYAK
Plus: "Duktig besättning"
Minus: "Allt"
Plus: "Nothing"
Minus: "Worst airline"
Plus: "Personalen var mycket trevliga och snälla"
Plus: "Very quick. Great service"
Plus: "On time. Fast boarding."
Minus: "Eveything was making cracking noise.. walls, chairs, windows, floor etc.. and we flew in to a thunderstorm that could have been avoided if we took a slower root.. but they rather risk ut than being a little bit late... The windows were white and grey sue to the rainy clouds and then super brigth as lightnings struck.. the plane was shaking like crazy..."
Plus: "Nothinge medíocre sistema them booking"
Minus: "Sistema them booking i need explain way do mail descartável with people do chekin them i go to court very bad tio situação were i expenc more the 600 pounds"
Plus: "Priset på biljetten"
Minus: "Jag har säkert flygit med Ryanair 75-100 ggr. Priority boarding... de har aldrig någonsin lyckats att hantera det på ett bra sätt. Sorgligt."
Minus: "Kommentar: åt ingen mat - underhållning"
Minus: "Planet var försenat på Malta och ingen information gick ut så vi stod i kö i en och en halv timme utan att få veta vad som var problemet. Avgåendetavlan visade hela tiden "on time" men ingen förklaring till varför vi inte fick gå ombord. Flygvärdinnorna på planet var trevliga men man hörde inte vad de sa i högtalarna för de pratade så sluddrigt och fort. Kaptenen sa något som man inte uppfattade i början av flighten men sedan ingen information alls på hela vägen till Göteborg."
Minus: "Allt var uruselt. Servicen ombord under all kritik. Väntade 15 minuter på en kopp kaffe efter beställningen. Beställningen av bagage online är vilseledande så jag hade tydligen bara beställt incheckad väska åt ena hållet och fick därför betala 400 kr för att ta hem den. Detta hände flera passagerare som var arga och jag undrar om ni sätter detta i system för att tjäna mer. Jag reste med Ryan Air för ett par år sedan och lovade mig själv aldrig mer, men ville gärna ge det en chans till men nu vet jag definitivt att jag aldrig reser med er igen och skall dessutom varna alla för detta och inte blir det billigare heller med alla extrakostnader som ni tar ut. Fy för uselt flygbolag!!"
Minus: "Leg room & seat comfort"
Plus: "Ingenting"
Minus: "Långsam ombordstigning. Matbrickorna lutade så min dryck föll ner på mig. Fick ej glas till drycken. Drycken var ej väl kyld. Personalen gick in i mig med både armbågar och serveringsvagn När jag råkat somna lite mot gången."
Plus: "Crew was helpful."
Minus: "On the check in process we fell force to pay for our seats, we bought the tickets (my wife and myself) in the same transaction and paid with the same card, the check in was made from the app, both at the same and they put us apart (row 6 and row 33) when in both cases were free seats next to us."
Minus: "Boarding took long time took ages for a coffee . Stag and hen parties very loud and rowdy"
Plus: "Jag har tyckt att vällkömn. Och de har jätte gladt"
Plus: "Flight was cheap, boarding was quick and the whole experience was about that of your average Ryanair flight! Got a chance to speak to the captain of the flight in the cockpit after landing, had a quick chat about the aircraft as well as my own PPL lessons which start next Sunday."
Minus: "You're flying cross-continent for the same price as a bus fare, there ain't much wrong with Ryanair!"
Plus: "We arrived in time."
Minus: "Crammed space - I had a middle seat. No entertainment sucks on a 4 1/2 hrs flight. Well well, you get what you pay for..."
Plus: "Crew and flight was ok"
Minus: "Checkin was the worst nightmare I have ever seen."
Plus: "Easy of checking in bag and the person working the counter was extremely nice and personable. They flight crew was very pleasant. Decent leg room. More than some other airlines."
Minus: "Dirty cabin. Being 1.5 hours delayed on a nice day. God forbid there was an actual storm lol. Why was our luggage in a completely different terminal and NO ONE told us how to get to it? Seemed like there was confusion about the gates when we landed and sat in the plane an extra 15/20 mins trying to get some one to bring over the bridge."
Minus: "The flight was delayed"
Minus: "Flight was late by 1 hr"
Plus: "Just the Flight crew...They were ok..."
Minus: "They kept saying my suitcase didnot fit the overhead compartment. I saw so many people with the same size bag...that didnot pay. I flew from Rome to Greece, back to Rome and, Lisbon Back And forth. I will think twice next time...When I fly to Europe next year..Flying Ryanair."
Plus: "This flight issues were so plentiful they provided me with knowledge on how not to run an airline."
Minus: "5 X delays, Incompetent pilot, No organisation of ground crew 2.5hr late"
Plus: "That the place reached safetly to its destination"
Minus: "Rome Line to checkin started at the entrance of the airport with no Ground staff attention or clear line marked people were fighting and cutting each other . Check in process approved our luggage for hand cary as we paid for it in advance. In the gate they suddenly decided the luggage was 1 cm larger then agreed, refused to bring a measurement tape and charged us 50 Euro in addition to send the luggae in the plane rather than hand carry. Need less to say that in the flight to Rome our luggage was approved for hand carry so clearly Rome staff were into making money.. Planes were late to take off and 1 hour late to land (that from a total of a 3 hour flight ) although not announced . In summary ground staff experience was awaful and made us decide to not fly with Ryanair air again"
Minus: "Delayed as usual .. badly managed and only took as the holiday we organised only picked up from that airport. Deeply un necessary"
Minus: "We paid a lot of money for priority to find out it was really cheap to purchase just before flying. It turns out most people buy priority so there really is no advantage. They lost our luggage and it took two weeks to retrieve."
Plus: "Planet var nästan 3h sent iväg från CRL TILL CPH. Ingen kom och erbjöd mat ett dryck och informerade heller inte oss om våra rättigheter som passagerare på plats."
Minus: "På planet sa personalen ingenting om förseningen och när man påpekade vad som skett på flygplatsen kunde de inte göra got för att kompensera. Jag bad om vatten och fick svaret att det inte fanns något vatten. Då tog en av värdinnorna fram sin privata vattenflaska och bjöd mig. Ett riktigt nonchalant beteende från Rya Airs sida vilket allvarligt talat gör så att jag aldrig mer kommer att välja att flyga med er, kommer heller inte att rekommendera er till nära och kära. Riktigt besviken!"
Plus: "Airport was convenient for our visit"
Minus: "Flight was delayed and uncomfortable"
Plus: "Everything . Staff, efficiency ,boarding process"
Minus: "Nothing I can think of"
Plus: "Planet landade i tid. Bra flygning för ett lågprisbolag"
Minus: "Stolarna funkade i två av tre timmar."
Plus: "Crew were nice"
Minus: "Seating was cramped"
Plus: "I can't think of a single good thing in that experience"
Minus: "Ryanair acted like a dust Stucker of money. Not only on the way forward they forbidded only flights from Israel (!) to bring any hand luggage at all without purchasing the priority boarding, and people were allowed with a small hand bag only (since the priority tickets finished) , but on the way backwards, after the entire airplane bought the priority ticket, the crew of ryanair acted in such a discriminating way and banned people that exceeded the bag check with less than 2 cm! It seems like the crew were determined to collect at many 50euro fines as possible from the passenger because they insisted very impolitly and brutally to measure each luggage from all possible sides, and even the luggage that fitted, they found excuses to fail them. I've rarely experienced such humiliating vision, especially due to the fact that everyone were forced to purchase the extra priority boarding and you'd expect the company to try and keep the customers, not drive them away. I can just say that with all the fines and extra payments requested by them, the total price of the flight was 100euro more expensive than the price of El AL or alitalia, same timing and with a meal and big suitcase included. All this, without mentioning the bad attitude of the crew and the extreme uncomfortability of the chairs (also purchased, obviously). To summarize, this was a very bad choice, with I will not repeat again."
Plus: "Got the best fairs, had it booked well in advance No hassle"
Minus: "On arrival all trains were cancelled and it was very hard to find a bus or someone to talk to but that was a separate issue"
Minus: "Ground staff made final boarding call too soon. Had to rush from the lounge only to find no passengers had left the terminal steps to walk to the plane to board."
Plus: "Only good thing the middle seat was empty"
Minus: "Small and cramped, tired and old. At least it was a quick flight."
Plus: "Good service easy flight"
Minus: "Nothing"
Plus: "The overall experience was good."
Minus: "The possibility that our flights may be cancelled."
Plus: "Nothing even though the advertised price was cheap by the time we added on all the other charges we could have flown with a more reputable airlines and it was not a deal by no means."
Minus: "Everything. Abrupt staff at check in and on board staff also had attitude.Seats where dirty .We stood outside to wait to board when the plane was not even there and lucky it was not raining as we would all have being soaked. I don't know why we had to stand outside in the cold when the plane was not ready."
Plus: "At least we arrived at our destination intact."
Minus: "Cabin attendant (male, manning the aft galley) bumped into my knee while rushing down the aisle, and stopped to yell in my face -- I was asleep at the time. 0/10 will not fly Ryanair again."
Plus: "Attentive crew and departed on time."
Minus: "The seat was not the most comfortable (of course) and the 10EUR meal I bought was not good either."
Minus: "Flyget var över 1 timme sent från Barcelona, informationen på flygplatsen var riktigt dålig. När vi sedan kom på flyget var utbudet i mat/snacksväg otroligt magert. Vi fick inte ens någon ordentlig ursäkt eller förklaring till förseningen."
Plus: "Besättning /flygvärdinnor var riktigt bra, trevliga och flexibla. Ryanair passar tiderna."
Minus: "Jag tycker att Ryanair borde bjuda på kaffe och liten bulle under tre timmars resa men mat skulle beställas ifall man vill ha. Stolarna är inte alls bekväma men man klarar sig på gränsen, att sitta tre timmar på de utan att ändra ställning /ergonomisk är inte bra för ryggen ."
Minus: "Had to pay 50 extra since did not check in online"
Plus: "The sky"
Minus: "No entertainment, no food nor beverages, baggages were checked below deck without our approval because the cabin storage was "full"."
Plus: "We arrived"
Minus: "The delay of one hour The slowness of boarding and unboarding"
Plus: "very reasonable rates-initially, except for: ......"
Minus: "hidden surcharge if you don't check in ahead of time, you end up paying almost double the ticket price!! Pretty much a bate and switch deal to make you pay more."
Plus: "It was in time."
Minus: "You charged us for 4 bags, not 2. When we spoke On line your rep said that it was not refundable. We only had 2 bags and will definitely dispute this charge with our credit card company. Also, check-in online is very difficult- as is getting the boarding passes. Finally, we did not BUY and, I think out is spite, you put us 30 seats apart I know this is an economy airline-but we had NONE of these problems with WIZZ airline. 2 people should be able to sit together without paying an extra money. Your extra charges are really ridiculous."
Plus: "Getting from a to b"
Minus: "Terrible baggage policy so you basically have to check a bag, so their cheap tickets end up being not so cheap. Before boarding, they herded us out of the boarding room and into the sun, where we waited for 30 minutes before the bus came to pick us up. The entire flight was basically a sales pitch for different junk, including lottery tickets. Garbage airline. Won't use it again."
Flygbolag som flyger från Stockholm Skavsta till Warszawa har vidtagit ytterligare säkerhetsåtgärder och anpassat policys för att bättre tillgodose resenärernas behov. Policys varierar beroende på flygbolag.
Förhöjd sanitet
Daglig rengöring, installation av HEPA-filter i kabinen på flyg från Stockholm Skavsta till Warszawa
Obligatorisk användning av mask
Krav på mask ombord, masker tillhandahålls på flyg från Stockholm Skavsta till Warszawa
Sittplatser med social distansering
Ej bokningsbara mittensäten för flyg från Stockholm Skavsta till Warszawa
Tester före flygresan
Tester för antikroppar, tester för symptom för flyg från Stockholm Skavsta till Warszawa
Flexibla avbokningar
Inga ändringsavgifter. Sök efter flexibla flyg från Stockholm Skavsta till Warszawa