Minus: "Incheckningen var långsam och kaosartat och markpersonalen var inte kul vid ombordstigning men det är ju inte KMLs fel"
Plus: "Nothing special, neither good nor bad."
Minus: "Despite not being cheap food/water only available for purchase."
Plus: "Inget speciellt positivt att anmärka"
Minus: "Att trots att dom visste exakt vems bagage som saknades så kunde ingen informera om detta förrän bagagebandet stängdes 30 minuter efter ankomst. Att KLM hade skickat ett mail till mig med informationen var ju en uppsida, men på ryska och 16 minuter efter ankomst."
Minus: "Det var trångt där jag satt. Allt annat än snacks kostar extra. Det var strömavbrott i en datorhall som gjorde att samtliga flyg på JFK inte kunde starta eller landa. Strömavbrottet skapade problem på närliggande flygplatser med och drabbade stora delar av östkusten. Under all kritik att ett strömavbrott kan skapa så stora problem."
Otroligt långsam personal vid matserveringen. När de äntligen kom till oss fanns det nästan ingen mat att köpa.
Planet var 40 min försenat till Rom vilken gjorde att vi kom för sent från Rom till Frankfurt och anade redan här oro över att missa flighten till Gbg. Detta gjorde vi sedan och just i Frankfurt sköttes inte detta snygga. Flera resenärer som missade transfer och mycket svårt att finna Service desk som skulle hjälpa oss med övernattning. Kvinnan sedan som hjälpte oss var riktigt otrevlig och och fanns ingen äödmjukhet alls. Katastrof.
Plus: "Bra anslutning"
Minus: "Försrnad start från Arlanda gjorde att man knappt han med nästa flyg. Det som inte funkar då är att bagaget kom inte med andra flyg. Sitter man här i Prague utan ombyte och vinterjacka som checkades in med väskan eftersom man blev ombed at på grund av fullsatt plan checka in sitt handbagage vid gaten innan man skulle kliva ombord. Ingen direkt ursäkt och inte det minsta fundering om att erbjudas möjlighet att anskaffa någon vinter jacka. Inte bra."
Minus: "Flyg stå still gör an och half timma I Frankfurt"
Plus: "The Asian man speaking English (had a badge with the Korean flag as well as the one representing Hong Hong - HE is First Class!!!"
Minus: "The passengers from China behaving like animals"
Plus: "Bra personal , bra boarding"
Minus: "Inget Wifi på planet, Maten var lite väl enkel för BusinessClass samma säten som i monkeyclass"
Hhhhhh vi är 2022 inte 1990 förbättra underhållningen och bjud på wifi
Vi är 2022 inte 1990 förbättra underhållning och låt wifi bli gratis
När man kommer till Paris från en annan destination, vad de kallar för transfer jag kallar stress och oro..! 45 mn mellan flygningar ..! Check point och förvirring i korridorerna och framför allt när du kommer hem är dina bagage sena eller borttappade ..! Helvete helt enkelt
Maten var som vanligt dåligt..! Annars besättningen och komforten var okej
Minus: "Gillar inte att man inte fick ta med sig kabinväska där jag hade datorn och annat värdefullt och ingen information om detta innan så man hade kunnat ta ut grejer ur väskan. Trångt på sittplatsen, helt enkelt ett skruttig flygplan"
Plus: "Bra med lite att äta."
Minus: "Försenat flyg, fullt så att de tog handbagage och skickade ner."
Plus: "Personal tydlig med vika regler som gällde när "Belt On" är tänd."
Minus: "Många passagerare visar dålig hänsyn och står upp i passager utan att släppa fram personal eller medpssagerare"
Minus: "Ineffektivt och rörigt. Godtycklig hantering av vilket handbagage som fick tas med eller ej"
Bad weather in New York. Flight canceled. Rebooked to flight that departed 6 hours later. No luggage came with.
Bra ombordstigning. Enkel mat. Inget kaffe efter maten, måste beställas extra. Enkel frukost inte mycket att äta.
Minus: "The food choices (2 alternatives) was only available for 12 out of 16 persons in the business class cabin. That’s really bad considering the two alternatives being: A warm chicken meal and the other option was 3 pieces of cheese on a plate with a bun. Is that what they call planning? Not that we are starving people but the planning element did irritate me."
Plus: "personalen var trevlig,"
Minus: "sätena , det var det trängsta och mest obekväma sätet jag suttit i. Om jag vetat innan hur trångt det skulle vara så hade jag uppgraderat till deras plus variant."
Plus: "Bra och serviceminded personal"
Minus: "När det är sällskap som reser ser jag det som positivt att bokningssystemet gör en plats reservation. Under alla reser vi gjort med United har vi i familjen (4 personer) inte kunnat sitta tillsammans. Sista gången fick vi stå utspridda i hela planet. Detta trots att vi checkat in via dator ca 18 timmar innan. Detta beror troligtvis på att ingen har tillsatt säte och att det varit en del "singlar" och par som åkt. när de valt säte väljer de en hel tom rad. Då behövs inte att så många hinner före i incheckning innan det blir omöjligt för grupper om 3-4 att sitta bredvid varandra. Flera familjer hade samma problem vid såna flygning. Ge dessa grupper automatiskt plats reservation innan alla kan börja att checka in."