Förhöjd sanitet
Daglig rengöring, installation av HEPA-filter i kabinen på flyg från Göteborg till London-Stansted
Lågsäsong | januari | De bästa tiderna att slippa trängsel med en genomsnittligt prisminskning på 40%. |
---|---|---|
Högsäsong | december | De mest populära tiderna att flyga med en genomsnittlig prisökning på 31%. |
Genomsnittligt pris tur & retur | 609 kr | (snittpris de senaste 2 veckorna) |
Bra erbjudande tur- & returresa | 314 kr | eller mindre |
Bra erbjudande enkelresa | 188 kr | eller mindre |
Ryanair har avstått från sina ändrings- och avbokningsavgifter för flyg från Göteborg-Landvetter Airport till London-Stansted. Kontrollera policyn på varje bokningssida.
Inreserestriktioner
Storbritannien har återinfört en nationell lockdown/nedstängning. Från och med den 4 januari råder det nationell nedstängning i England. Att resa hemifrån, även internationellt, är förbjudet från England utom under begränsade omständigheter, t.ex. för arbete eller utbildning. Utländska boenden omfattas av reglerna att hålla sig hemma och bör ej resa utomlands om inte godkännande givits. Olika regler gäller i Skottland, Wales och Nordirland. Resenärer måste följa alla regler som gäller för dem. Från och med den 20 november begränsade Skottland gränsöverskridande resor inom Storbritannien till endast väsentliga resor - som inkluderar hälsoskäl, arbete och studier – för att få komma in i eller lämna Skottland. Människor som bor inom nivå 3 eller nivå 4 lockdown-områden i Skottland får inte heller lämna sitt område och förbjuds att resa utomlands, men detta gäller inte för boende i områden med nivå 0-2. Resenärer som har varit i eller transiterat genom Sydafrika under de senaste tio dagarna får inte resa in i Storbritannien med undantag av brittiska medborgare, medborgare på Irland, invånare i Storbritannien. Vissa områden i Storbritannien och Crown Dependencies kan ha specifika reseregler. På den relevanta sidan finns uppgifter om resor till Jersey, Guernsey, Isle of Man, Shetland, och Orkney.
Inträdeskrav
Alla resenärer som reser in i Storbritannien måste vid ankomsten uppvisa ett ifyllt "hälsoformulär" vid inresa. Från och med den 18 januari måste alla resenärer till England, Skottland, Wales eller Nordirland, inklusive brittiska medborgare som återvänder hem, ett läkarintyg med ett negativt COVID-19- PCR-, antigen- eller LAMP-testresultat som tagits inom tre dagar före avresan. Resenärer från Common Travel Area (Storbritannien, Irland, Isle of Man, Jersey, Guernsey, Ascension, Falklandsöarna och St Helena) omfattas inte av bestämmelserna. Barn under 11 år behöver inte heller genomföra provtagning före avgång. Till och med den 21 januari kommer inte resenärer från Antigua och Barbuda, St Lucia eller Barbados att omfattas av bestämmelserna.
Karantänskrav
Den 18 januari kommer användandet av resekorridorerna att avbrytas, och av, alla resenärer som anländer till Storbritannien från något utländskt land, förutom Irland, Kanalöarna eller Isle of Man, att utsättas för 10-dagars självisolering.
Från och med den 15 februari kommer brittiska medborgare, medborgare i Irland, invånare i Storbritannien som har varit i eller rest genom ett land som är rödlistat under de senaste 10 dagarna sitta i karantän på ett regeringsgodkänt hotell i 10 dagar. De kan inte använda Test to Release-systemet.
Anmärkning: Den engelska, skotska, walesiska och nordirländska regeringen kan tillämpa karantänkraven på olika sätt. Se mer information om resor till England, Skottland, Wales och Nordirland.
All övrig information
Alla resenärer på flyg till Storbritannien måste bära mask på flygplan och på kollektivtrafik vid ankomsten. Passagerare som använder taxi och privata hyrbilar bör också använda en yta som täcker hela resan. Förare kan vägra att transportera passagerare som inte följer vägledning för säkert resande. Från och med den 8 mars måste passagerare som reser utomlands uppvisa ett nytt resedeklarationsformulär som visar att deras resa är tillåten enligt brittiska nationella regler för lock down. Formuläret måste laddas ner, undertecknas före resan och överföras eller laddas ner till en mobiltelefon. Passagerare som inte har ett giltigt formulär kan nekas ombordstigning.
Granska den brittiska regeringens inträdeskrav och ta reda på mer om restriktioner för Storbritannien .
Det finns för närvarande 9 aktiva fall av COVID-19 diagnostiserade i GB och 86 dödsfall från 13 apr. 2021
Gå till vår sida för reserestriktioner till följd av Coronaviruset (COVID-19) för mer information om vilka restriktioner som råder i världen.
Ett genomsnittligt direktflyg tar 1t 55m timmar och täcker ett avstånd på 1003 km.
Det finns 3 (direkt-) flyg mellan Göteborg och London-Stansted per vecka, i genomsnitt 0 per dag.
Under de senaste 3 dagarna hittades de billigaste enkelbiljetterna på Ryanair (214 kr) och Flera flygbolag (265 kr), och de billigaste tur- och returbiljetterna hittades på Ryanair (410 kr) och Flera flygbolag (1 471 kr).
Ryanair flyger 3 gånger per vecka (onsdag, torsdag, fredag).
För Göteborg till London-Stansted är torsdag den billigaste dagen att flyga i genomsnitt och fredag är den dyraste. För flyg från London-Stansted tillbaka till Göteborg finns de bästa erbjudandena oftast på onsdag, medan måndag är dyrast.
KAYAK är en resesökmotor. Det innebär att vi söker igenom webben för att hitta de bästa priserna för våra användare. Med över 2 miljarder flygsökningar som behandlas årligen kan vi visa en mängd priser och alternativ för flyg från Göteborg till London-Stansted.
KAYAKs verktyg för prognoser av flygpriser, Prisprognos, använder historisk data för att avgöra sannolikheten för att priserna för ett flyg till London-Stansted från Göteborg kommer att förändras inom 7 dagar, så att resenärer vet om de ska boka eller avvakta.
KAYAK Mix låter dig kombinera enkelbiljetter så att du kan spara pengar, istället för att köpa en traditionell tur- och returresa. Du kan då flyga till Göteborg med ett flygbolag och tillbaka till Göteborg med ett annat.
Ibland kan resedatum ändras. Om dina resedatum inte är huggna i sten kan flexibla datum visa dig alla alternativ när du flyger till London-Stansted från Göteborg upp till 3 dagar före/efter dina föredragna datum. På så sätt kan du enkelt välja flygen som passar dig bäst.
Betyg baserat på kundrecensioner från KAYAK
Plus: "The Turkish crew is very attentive and nice."
Minus: "Turkish airlines is perennially late. I’ve either missed my connection or had to run to my gate every single time I’ve flown internationally with them. This seems to be pretty well known among the travelers that use them often."
Plus: "Crew was outstanding, seats were comfortable. The food was awesome!"
Minus: "it was perfect."
Minus: "Is amazing"
Minus: "Nothing could have been better. Turkish airline is the best and the VIP loung is heaven on earth !"
Minus: "Boarding took longer time Than it should."
Plus: "our seats were bulkhead seat due to my mother cannot walk so we were told to move back and that was seriously horrible we had paid extra for the bulk seat and it was neglected."
Minus: "our seats were bulkhead seat due to my mother cannot walk so we were told to move back and that was seriously horrible we had paid extra for the bulk seat and it was neglected."
Plus: "It was a true Turkish Airlines experience! Awesome as always!"
Plus: "Boarding in time"
Minus: "Selected food was not provided, old airplane, no entertainment"
Plus: "I loved the customer service and the staff are ever so friendly. Always smiling and making sure we are ok. Polite and helpful."
Plus: "Excellent service"
Plus: "Roominess of the business class seat and cabin, they provide a good seat and comfort is good for medium haul flights"
Minus: "The food, Turkish airlines dish up the same stuff all the time, lack of selection and in getting tired of it. Very middle-eastern fare"
Plus: "One sign had row 27> The other sign had 28 >"
Minus: "Mass confusion resulting in slow boarding."
Plus: "I liked the plane and the price."
Minus: "Boarding was crowded, hot, and disorganized in IST."
Plus: "Nothing"
Minus: "I sent my old grandparents trusted them to take care of them but they were treated very badly and had a horrible trip"
Minus: "The Attention is not as good as it was 4 years ago, the food terrible. And last but not least many luggage didn’t arrived."
Minus: "It wasn't great experience as we missed the flight back to UK. They lost my husband wheelchair and we did missed the flight. They Redbook flight which was three hours later, so missed our tax home as well. We haven't received any apologies not even offer a drink. DISAPPOINTED"
Minus: "The crew was not very warm and/or welcoming - they were short, impersonal, and kind of cold"
Plus: "The seats have ex space"
Minus: "Counter check in had me take some close off my bags for over weight even I’m allowed to carry two Luggage and. I had one only"
Plus: "great food! competent crew. all efficient and good."
Minus: "an extra beverage service in the middle of the flight would be nice, but that's okay."
Plus: "Nothing"
Minus: "Everything"
Plus: "Food was good on both flights."
Minus: "Seating was terrible. We were in the 2nd row of the normal seats on the right side of the plane. The space between the rows of seats was much to tight, so I had to turn my legs to the side to fit into the space. I am 6'. However, I noticed that the row across from me had about 4" inches of additional space so I am thinking that the row I was on was set in error. This needs to be fixed. Also, they were much to late in turning on the air conditioning as we loaded and waited for takeoff."
Plus: "Planes are very clean, food is excellent, there is plenty of alcohol, and the crew treats economy passengers as if they were royalty. Flying attendants clean toilette each hour, There is also a flower pasted on the mirror in the toilette. All details of the flight have been take care of."
Minus: "1) The safety record is not superb https://en.wikipedia.org/wiki/Turkish_Airlines#Incidents_and_accidents 2) Political situation in Turkey is unstable. 3) Most of Europe is west of Istanbul - the flights to Europe are longer. BUT ANYWAY: THE AIRLINES ARE WORKING HARD TO OVERCOME ALL OBSTACLES AND PRICES ARE GREAT."
Plus: "I was so impressed by every staff of Turkish Airlines.. I was very young when TWA. Was an elite airlines, with the flight attendants dress perfect.. it made me feel like I was flying first class...with this being my first time using Turkish airlines I actually will use them over the American Airlines; just because the way I was treated and how quickly someone was willing to assist anyone.... I say you are the best!"
Plus: "I like the food and the service plus the entertainment on the Telvision"
Minus: "Excellent 10.0 Feb 6 2016 The service provided by the airline crew was magnificent. I enjoyed the entire flight from my departure point to the arrival point. Turkish Airline is my to go airline herein henceforth. I will implore prospective travelers to give the airline a shot (try). I can unequivocally attest that the decision to do so will not be regretted."
Plus: "Good Service!"
Minus: "Miss Plane due to long line for security check at Munich Airport. So I miss my Plane! Turkish Airline wanted to charge me $798 one way from Munich to JFK USA to rebook flight! so I book a flight with another airline in Munich way cheaper! Turkish Airways is blacklisted for LIFE! after trying to charge me the price of a round trip for a one way rebooking!"
Plus: "Professional and friendly staffing, comfortable flight."
Minus: "We realized when boarding to first flight that they did not included my son on next connection flight...oops when it was addressed they fixed it in a professional matter with appologies at boarding."
Plus: "Entertainment is good, many movies and games for kids."
Minus: "Flight attendants are rude and food was terrible! No menu and no selection to choose."
Plus: "Interior of the plane"
Minus: "Nothing"
Plus: "Excellent customer service"
Minus: "Excellent customer service"
Minus: "Flight attendants are not very nice. Food got much worse compare to previous years Boarding was very long because of the crazy check"
Plus: "Love the food and confort"
Minus: "Never got window, i lost a connection because the delay in NY and i had to wait an entire day, lost one day of my vacations"
Minus: "Had a nine hours layover and I couldn't even entre the Turkish airlines lounge. The airport in Istanbul also had terrible wifi connection. I would not fly this route again"
Plus: "Food, entertainment, crew were all great"
Minus: "Very cold in cabin"
Plus: "The staff were very friendly and welcoming"
Plus: "Excellent"
Plus: "on time, pleasant flight"
Minus: "no issues"
Plus: "Good price and great food"
Minus: "Best Price. Plus no-nonsense pricing from Kayak. Food is great."
Plus: "The food was very good. The movie selection was outstanding"
Plus: "good food, offer different drinks, good service and polite, The take off and landing were so smooth."
Minus: "all movies offer subtitles, can't turn off which some people might feel disturbing"
Plus: "Everything"
Minus: "Late baggage"
Plus: "awesome services and food"
Minus: "food services time"
Plus: "The food and service"
Plus: "The seats were roomy (!!), the foot rest was really nice, the entertainment was impressive. The whole experience was great. They gave us slippers and socks and a pouch with eye cover, ear plugs etc. really top notch."
Minus: "The food wasn't as good as I expected but still better than most airlines. I don't have high expectations for food on planes, I had just heard great things about Turkish airlines food so thought maybe this would be great."
Plus: "Staff are nice."
Minus: "Istanbul airport is confusing."
Plus: "Flowers in the bathroom! WOW! Hot rolls with meals! Wide variety of choices in online movies. Somehow my name was dropped from the Vegetarian Meal list. (It was there DEL to Istanbul, but not Istanbul to MIA). So, the chief made a grilled veggie plate for me that was excellent. Crew was very polite and handled the situation in a friendly & professional manner."
Minus: "I reserved an aisle seat. Due to lower back & hip problems I need to get up and stretch. Turkish Airlines changed my seat reservation to a middle seat. The woman next to me was rather large, took up a lot of real estate (took up her seat and overflowed onto mine) and was unfriendly. It was impossible for me to get up, or to stretch. I was unable to return to work today due to sciatica problems related to flight seating. (I checked with the flight drew. The plane was full. There were no aisle seats available even if I could afford to upgrade to another class.)"
Plus: "I was very pleased with the overall service and comfort on my flight. Boarding went smoothly, and crew were friendly and helpful. Cabin service included Turkish delight, hot towel, an amenities bag, hot dinner, hot breakfast, and snacks available thought the flight in the galley. Entertainment was on demand and included a wide selection. Seats were comfortable with reasonable distance between rows for coach (better than on many U.S. carriers). They have ample restrooms and they are split throughout the coach cabin, which made lines for the restroom almost nonexistent. Restroom amenities include hand lotion and refreshing spray - very nice."
Plus: "Boarding and entertainment were fine"
Minus: "I'm so sorry to share a negative experience as my previous Turkish flights have been fabulous! This crew took more than 1 hr 15 mins to initially serve the meal and drinks. There were only 30 rows on the plane and two attendant groups doing serving, This is much slower than on other bigger flights with the same number of attendants. Pickup of trays was also slow. They spilled food on the floor more than once and on me during pick up of trays, without even excusing themselves to me or other passengers. It just seemed like an unusual Turkish Airlines crew. Crews are normally way more professional. I will continue to fly Turkish again and hope the next time will be a better experience."
Plus: "I see complaints from the other passengers about no USB available? Which isn't true. There were USB plugs next to the TV screens in front of the seats."
Minus: "One of the passengers on my flight had brought a child age 6-7 that was non-stop losing it's mind. Kicking and screaming. No one seemed to say anything or offer anything to the child or parent to make it stop but maybe there was a language barrier? That was my only complaint."
Plus: "I wasn’t even allowed to board because of their huge lack of knowledge And misscommunication"
Minus: "I wasn’t even allowed to board because of their huge lack of knowledge And misscommunication"
Minus: "Jag jar skrivit till er då delarcav min resa rill Madridcoch sedan resan från Berlin och hem till Stockholm inte gick. Men detcär ingen som komtaktat mig och jag har försökt på alla sätt att få pengarna tillbaka på den här resan då det var omöjligt att resa den här sträckan när de andra sträckorna försvunnit"
Plus: "Duktig besättning"
Minus: "Allt"
Minus: "Ridiculous charging 25euro for a small backpack, by threatening to let you on is truly extortion"
Plus: "Personalen var mycket trevliga och snälla"
Plus: "never ever use this Momondo again"
Minus: "no customer service"
Plus: "Nothing."
Minus: "Punctuality, honesty, customer service."
Plus: "Priset på biljetten"
Minus: "Jag har säkert flygit med Ryanair 75-100 ggr. Priority boarding... de har aldrig någonsin lyckats att hantera det på ett bra sätt. Sorgligt."
Minus: "Kommentar: åt ingen mat - underhållning"
Minus: "Very bad service. Everything is bad"
Plus: "Nothing"
Minus: "Bad baggage policies"
Minus: "Planet var försenat på Malta och ingen information gick ut så vi stod i kö i en och en halv timme utan att få veta vad som var problemet. Avgåendetavlan visade hela tiden "on time" men ingen förklaring till varför vi inte fick gå ombord. Flygvärdinnorna på planet var trevliga men man hörde inte vad de sa i högtalarna för de pratade så sluddrigt och fort. Kaptenen sa något som man inte uppfattade i början av flighten men sedan ingen information alls på hela vägen till Göteborg."
Minus: "Allt var uruselt. Servicen ombord under all kritik. Väntade 15 minuter på en kopp kaffe efter beställningen. Beställningen av bagage online är vilseledande så jag hade tydligen bara beställt incheckad väska åt ena hållet och fick därför betala 400 kr för att ta hem den. Detta hände flera passagerare som var arga och jag undrar om ni sätter detta i system för att tjäna mer. Jag reste med Ryan Air för ett par år sedan och lovade mig själv aldrig mer, men ville gärna ge det en chans till men nu vet jag definitivt att jag aldrig reser med er igen och skall dessutom varna alla för detta och inte blir det billigare heller med alla extrakostnader som ni tar ut. Fy för uselt flygbolag!!"
Plus: "Ingenting"
Minus: "Långsam ombordstigning. Matbrickorna lutade så min dryck föll ner på mig. Fick ej glas till drycken. Drycken var ej väl kyld. Personalen gick in i mig med både armbågar och serveringsvagn När jag råkat somna lite mot gången."
Plus: "The crew at the airport were clued up and took action when they knew the flight was going to be delayed. They ensured everyone was checked in for the flight and boardring passes checked before gathering everyone in the correct groups so we could board quickly. Pilot got us there ahead of schedule!"
Plus: "Jag har tyckt att vällkömn. Och de har jätte gladt"
Plus: "Very cheap"
Minus: "The seats are not very comfortable"
Plus: "We arrived in time."
Minus: "Crammed space - I had a middle seat. No entertainment sucks on a 4 1/2 hrs flight. Well well, you get what you pay for..."
Minus: "Flight was late by 1 hr"
Minus: "1hr 30 delay Gate change Queue moves Late baggage"
Minus: "There was a 2.5h delay!!!"
Plus: "Planet var nästan 3h sent iväg från CRL TILL CPH. Ingen kom och erbjöd mat ett dryck och informerade heller inte oss om våra rättigheter som passagerare på plats."
Minus: "På planet sa personalen ingenting om förseningen och när man påpekade vad som skett på flygplatsen kunde de inte göra got för att kompensera. Jag bad om vatten och fick svaret att det inte fanns något vatten. Då tog en av värdinnorna fram sin privata vattenflaska och bjöd mig. Ett riktigt nonchalant beteende från Rya Airs sida vilket allvarligt talat gör så att jag aldrig mer kommer att välja att flyga med er, kommer heller inte att rekommendera er till nära och kära. Riktigt besviken!"
Plus: "Adequate leg room"
Minus: "Rough landing"
Plus: "Nothing"
Minus: "Unnecessary charges,Dodgy website,Very bad reputation and seems you don’t give a toss.Your chat service does not work you spoil people ‘s joy when they use your service .It is just horrible"
Minus: "Flight was almost an hour late. No body apology for it and later they expect people to spend money on their stuff..."
Plus: "Nothing"
Minus: "1 hour flight delay 1 hour delay disembarking due to non-availability of ground staff Another appalling travel experience with Ryanair - they should not be allowed to operate an airline"
Minus: "Poor customer service, no information on or apology for delay. Then 1.5 hrs after landing our baggage finally came on the baggage carousel. Again no explanation or info. Very poor experience."
Minus: "We were delayed by an hour. There was no where to sit and there was no information about what was happening. Onboarding was chaotic. The luggage masters where not by the plane when passengers where ready to board so people just went up without handing in their luggage."
Plus: "The flight crew were friendly when we finally got on the plane 3 hours late"
Minus: "3 hours late getting on the plane at Shannon and 45 mins waiting on tarmac waiting to be ready to disembark"
Plus: "Low(ish) cost, no fuss actually made about baggage despite ludicrous amount of e-mails and instructions"
Minus: "Non-frills seats and boarding starts fairly late and then is a bit cumbersome."
Minus: "The service overall"
Plus: "Spacious seats with leg room"
Minus: "Too much talking over intercom"
Plus: "Planet landade i tid. Bra flygning för ett lågprisbolag"
Minus: "Stolarna funkade i två av tre timmar."
Plus: "Crew. 1 small and 1 cabin bag for free. Much better then Wizz air."
Minus: "I HATE RYAN AIRs CHAIRS! I always fall asleep when I fly and then I am falling forward. After 1 or 2 hours flight I end up with nack pain, back pain and a grumpy mode."
Plus: "The plane was so empty, we were allowed to change seats so I sat by a window seat and had the whole row to myself! Also, the plane was warmer than usual, which was kinda nice."
Minus: "It was delayed by 40 minutes."
Minus: "Delay on tarmac"
Plus: "It was normal"
Minus: "Spent an hour from landing to taxi, park and gwt out of the plane and airport. Car hire representatives left before we arrived"
Plus: "Friendly service."
Plus: "small airport so less hassle."
Minus: "Flyget var över 1 timme sent från Barcelona, informationen på flygplatsen var riktigt dålig. När vi sedan kom på flyget var utbudet i mat/snacksväg otroligt magert. Vi fick inte ens någon ordentlig ursäkt eller förklaring till förseningen."
Plus: "Besättning /flygvärdinnor var riktigt bra, trevliga och flexibla. Ryanair passar tiderna."
Minus: "Jag tycker att Ryanair borde bjuda på kaffe och liten bulle under tre timmars resa men mat skulle beställas ifall man vill ha. Stolarna är inte alls bekväma men man klarar sig på gränsen, att sitta tre timmar på de utan att ändra ställning /ergonomisk är inte bra för ryggen ."
Plus: "Cheap"
Minus: "Delay"
Minus: "The departure lounge was horrible"
Plus: "Notihng"
Minus: "Nothing"
Plus: "Price"
Minus: "Poor customer service specially in Berlin"
Minus: "Make sure to all you need to do is the bag drop at checkin. The lines to see an agent are horrendous."
Plus: "Getting off the plane after we landed."
Minus: "Everything."
Plus: "Nothing."
Minus: "In the past, you could accept to be hauled like cattle through the gate, walk to the plane under the rain, sit on a bench, be bother with scratchers, etc. because the cost was really low. Not anymore. Nowadays the generic name should be very-high-cost/service-ratio airlines. They charge you way too much for the same crappy service as always. Bye, bye!"
Minus: "Ogillar starkt hur bolaget metodiskt sprider ut familjen under alla flygresor i förhoppning att kunna mjölka mer pengar för platsbokning"
Minus: "The plane was dirty"
Flygbolag som flyger från Göteborg till London-Stansted har vidtagit ytterligare säkerhetsåtgärder och anpassat policys för att bättre tillgodose resenärernas behov. Policys varierar beroende på flygbolag.
Förhöjd sanitet
Daglig rengöring, installation av HEPA-filter i kabinen på flyg från Göteborg till London-Stansted
Obligatorisk användning av mask
Krav på mask ombord, masker tillhandahålls på flyg från Göteborg till London-Stansted
Sittplatser med social distansering
Ej bokningsbara mittensäten för flyg från Göteborg till London-Stansted
Tester före flygresan
Tester för antikroppar, tester för symptom för flyg från Göteborg till London-Stansted
Flexibla avbokningar
Inga ändringsavgifter. Sök efter flexibla flyg från Göteborg till London-Stansted