Lågsäsong |
september | De bästa tiderna att slippa trängsel med en genomsnittligt prisminskning på 55%. |
---|---|---|
Högsäsong |
maj | De mest populära tiderna att flyga med en genomsnittlig prisökning på 35%. |
Genomsnittligt pris tur & retur |
1 777 kr | (snittpris de senaste 2 veckorna) |
Bra erbjudande tur- & returresa |
123 kr | eller mindre |
Bra erbjudande enkelresa |
110 kr | eller mindre |
Inreserestriktioner
Nederländerna har begränsat inresa för resenärer som anländer med flyg utanför EU och som inte är medborgare, innehavare av uppehållstillstånd eller innehavare av viseringar för längre vistelse i EES-medlemsländerna, Schweiz eller deras familjer. Det finns undantag för vissa särskilda fall, t.ex. resande som går på begravningar eller studerar vid en institution i Nederländerna. En fullständig förteckning över undantag finns här. Från och med den 1 januari klassificeras inte brittiska medborgare längre som EU/EES-medborgare och får inte komma in i Nederländerna. Dessa begränsningar gäller inte brittiska medborgare som är lagligt bosatta i Nederländerna. Nödvändiga resor är fortfarande tillåtna. Resenärerna kommer då få återvända in i landet, men måste uppvisa uppehållstillstånd, ett ansökningsintyg eller ett dokument med sin adress och kan bli föremål för förhör av de nederländska gränsmyndigheterna när de anländer till Nederländerna. EU:s icke-väsentliga reseförbud har också upphävts för invånare i Australien, Japan, Sydkorea, Nya Zeeland, Rwanda, Singapore, Thailand och Uruguay. Den nederländska regeringen har ett färgkodat system med länder och regioner med hög risk (orange) och lägre risk (gul). Resenärer som kommer från högriskområden eller länder (orange) måste isolera sig i 10 dagar vid ankomsten. Turisterna måste följa alla de åtgärder och regler som gäller för att bekämpa spridningen av coronaviruset. Turister måste också boka semesterboende innan de reser till Nederländerna. Du hittar den senaste informationen och de vanligaste frågorna och svaren om semesterresor till Nederländerna: här. Den 16 juli tillkännagav den nederländska regeringen ett ytterligare undantag för utlänningar som har långdistansförhållanden med nederländska medborgare/bosatta i Nederländerna. Du hittar mer information här. Icke-EU-medborgare som för närvarande inte är bosatta i eller fysiskt vistas i EU är fortfarande föremål för reserestriktioner och får inte resa till Nederländerna för turism.
Inträdeskrav
Från och med den 15 december måste resenärer som kommer från ett land som inte finns med på EU:s förteckning över säkra ursprungsländer och som är undantagna från EU:s reseförbud för Nederländerna uppvisa följande dokument: Ett officiellt negativt COVID-19 PCR-testresultat utfärdat inom 72 timmar och ett snabbtest högst 4 timmar före ankomst och en ifylld och undertecknad negativ testdeklaration. Barn under 13 år är undantagna från kravet att presentera ett COVID-19-testresultat. Utöver de befintliga kraven för resenärer måste resenärer från Irland, Storbritannien eller Sydafrika även visa ett negativt resultat från ett snabbtest (antigen- eller LAMP-test) eller PCR-test. Testet måste ha genomförts högst fyra timmar innan du går ombord på flyget. Resenärer måste ha tryckta versioner av både det negativa testresultatet och deklarationen. Det är inte godtagbart att visa en digital version på en telefon eller surfplatta. Testkraven ersätter inte kravet på självisolering under tio dagar efter ankomst. Barn under 13 år är undantagna från att presentera ett COVID-19 testresultat.
Karantänskrav
Resenärer måste sitta i 10 dagars självkarantän. Se listan över undantag för mer information.
Det finns för närvarande 1 049 658 aktiva fall av COVID-19 diagnostiserade i NL och 15 466 dödsfall från 24 feb. 2021
Gå till vår sida för reserestriktioner till följd av Coronaviruset (COVID-19) för mer information om vilka restriktioner som råder i världen.
Det finns inga direktflyg för den här rutten listade på KAYAK, den kortaste resan med flera flyg är 10t 50m.
Under de senaste 3 dagarna hittades de billigaste enkelbiljetterna på Ryanair (472 kr) och Flera flygbolag (887 kr), och de billigaste tur- och returbiljetterna hittades på Flera flygbolag (1 276 kr) och Ryanair (1 674 kr).
För Stockholm Skavsta till Amsterdam är söndag den billigaste dagen att flyga i genomsnitt och torsdag är den dyraste. För flyg från Amsterdam tillbaka till Stockholm Skavsta finns de bästa erbjudandena oftast på torsdag, medan lördag är dyrast.
KAYAK är en resesökmotor. Det innebär att vi söker igenom webben för att hitta de bästa priserna för våra användare. Med över 2 miljarder flygsökningar som behandlas årligen kan vi visa en mängd priser och alternativ för flyg från Stockholm Skavsta till Amsterdam.
KAYAKs verktyg för prognoser av flygpriser, Prisprognos, använder historisk data för att avgöra sannolikheten för att priserna för ett flyg till Amsterdam från Stockholm Skavsta kommer att förändras inom 7 dagar, så att resenärer vet om de ska boka eller avvakta.
KAYAK Mix låter dig kombinera enkelbiljetter så att du kan spara pengar, istället för att köpa en traditionell tur- och returresa. Du kan då flyga till Stockholm Skavsta med ett flygbolag och tillbaka till Stockholm Skavsta med ett annat.
Ibland kan resedatum ändras. Om dina resedatum inte är huggna i sten kan flexibla datum visa dig alla alternativ när du flyger till Amsterdam från Stockholm Skavsta upp till 3 dagar före/efter dina föredragna datum. På så sätt kan du enkelt välja flygen som passar dig bäst.
Betyg baserat på kundrecensioner från KAYAK
Plus: "The crew was great and everything about the whole experience was wonderful."
Minus: "Nothing"
Plus: "Duktig besättning"
Minus: "Allt"
Plus: "The seats were comfortable and the crew were very professional."
Plus: "Personalen var mycket trevliga och snälla"
Plus: "Not super comfortable"
Minus: "Snacks/Drinks for free"
Plus: "On time. Fast boarding."
Minus: "Eveything was making cracking noise.. walls, chairs, windows, floor etc.. and we flew in to a thunderstorm that could have been avoided if we took a slower root.. but they rather risk ut than being a little bit late... The windows were white and grey sue to the rainy clouds and then super brigth as lightnings struck.. the plane was shaking like crazy..."
Plus: "Priset på biljetten"
Minus: "Jag har säkert flygit med Ryanair 75-100 ggr. Priority boarding... de har aldrig någonsin lyckats att hantera det på ett bra sätt. Sorgligt."
Minus: "Kommentar: åt ingen mat - underhållning"
Minus: "Planet var försenat på Malta och ingen information gick ut så vi stod i kö i en och en halv timme utan att få veta vad som var problemet. Avgåendetavlan visade hela tiden "on time" men ingen förklaring till varför vi inte fick gå ombord. Flygvärdinnorna på planet var trevliga men man hörde inte vad de sa i högtalarna för de pratade så sluddrigt och fort. Kaptenen sa något som man inte uppfattade i början av flighten men sedan ingen information alls på hela vägen till Göteborg."
Minus: "Allt var uruselt. Servicen ombord under all kritik. Väntade 15 minuter på en kopp kaffe efter beställningen. Beställningen av bagage online är vilseledande så jag hade tydligen bara beställt incheckad väska åt ena hållet och fick därför betala 400 kr för att ta hem den. Detta hände flera passagerare som var arga och jag undrar om ni sätter detta i system för att tjäna mer. Jag reste med Ryan Air för ett par år sedan och lovade mig själv aldrig mer, men ville gärna ge det en chans till men nu vet jag definitivt att jag aldrig reser med er igen och skall dessutom varna alla för detta och inte blir det billigare heller med alla extrakostnader som ni tar ut. Fy för uselt flygbolag!!"
Plus: "On time basic transportation"
Minus: "I was a little confused about bags. My bag fit under the seat, it's a "small bag". A "cabin bag" is what I would call a carry on."
Plus: "Ingenting"
Minus: "Långsam ombordstigning. Matbrickorna lutade så min dryck föll ner på mig. Fick ej glas till drycken. Drycken var ej väl kyld. Personalen gick in i mig med både armbågar och serveringsvagn När jag råkat somna lite mot gången."
Plus: "They actually flew into the main airport"
Minus: "The whole priority thing is a total joke and just another way to f*** the passengers over why don’t they just give us a price without all this bloody nonsense of baggage"
Plus: "Jag har tyckt att vällkömn. Och de har jätte gladt"
Plus: "Crew were good considering the difficult situation they found themselves in"
Minus: "Once everyone had boarded we were told we would be on the tarmac for 2 hours before we leave. While we sat there we were told they could not serve us anything while on the ground...even water! When we finally were airborne the crew were overwhelmed with customer orders and not all people got served"
Plus: "We arrived in time."
Minus: "Crammed space - I had a middle seat. No entertainment sucks on a 4 1/2 hrs flight. Well well, you get what you pay for..."
Minus: "Flight was late by 1 hr"
Plus: "The plane didn't crash"
Minus: "Plane left an hour after scheduled time. Amenities were mediocre but that's what you expect with Ryanair. Didn't even get water."
Plus: "I was pleased with the RyanAir staff at the Dublin airport and on the flight. Easy booking process and many options to help make traveling a bit easier"
Minus: "I have an American passport and did not realize I needed to get a visa stamp before boarding the plane. While I do realize now that it is mentioned on my boarding pass, there was no other mention of it along the way from arriving at the airport, checking my bag (I used self check), going throigh security, or anywhere else in the RyanAir terminal. Perhaps this could be made more clear for travelers who have never experienced this before."
Minus: "Delayed as usual .. badly managed and only took as the holiday we organised only picked up from that airport. Deeply un necessary"
Minus: "Rude gate agent and they played the blame game as to why they were late!"
Plus: "The price and the female staff were gorgeous."
Minus: "Everything from start to finish at BCN."
Plus: "Planet var nästan 3h sent iväg från CRL TILL CPH. Ingen kom och erbjöd mat ett dryck och informerade heller inte oss om våra rättigheter som passagerare på plats."
Minus: "På planet sa personalen ingenting om förseningen och när man påpekade vad som skett på flygplatsen kunde de inte göra got för att kompensera. Jag bad om vatten och fick svaret att det inte fanns något vatten. Då tog en av värdinnorna fram sin privata vattenflaska och bjöd mig. Ett riktigt nonchalant beteende från Rya Airs sida vilket allvarligt talat gör så att jag aldrig mer kommer att välja att flyga med er, kommer heller inte att rekommendera er till nära och kära. Riktigt besviken!"
Plus: "Airport was convenient for our visit"
Minus: "Flight was delayed and uncomfortable"
Minus: "We spent a lot of time standing in lines."
Plus: "Literally nothing."
Minus: "To be charged $20 at the ticket counter for a printed boarding pass is offensive. Despite having already checked in online, Ryannair apparently thinks I should have spent my holiday hunting down a print shop as not to incur their "get a printed boarding pass from an unpleasant ticket counter employee" fee. No boarding pass kiosks and unclear why they would not provide a digital one upon online check-in. Or rather it became clear as I handed over my debit card. Seats are intentionally designated apart from your travel companions so you'll pay more to have them switched to sit next your friend. Cabin is extra cramped. Ryannair is all-around terrible by budget airline standards."
Minus: "The fee to check in at the airport was absurd. There is no reason that they should not have been able to accommodate me when I was unable to check in online. The luggage is incredibly expensive as well."
Plus: "Planet landade i tid. Bra flygning för ett lågprisbolag"
Minus: "Stolarna funkade i två av tre timmar."
Minus: "They wouldn't let us check our bags, then wouldn't let us onto the flight because the bags were too big. Very disappointed."
Plus: "Boarding was quick from front and back. Food service aslo went both directions, quick and efficient."
Minus: "Arrival is horrific"
Minus: "Wait time at gate on jetway and boarding process. Although I had an early checkin, had to check bag when bin space taken should have had space for bag at row 27 except lots of passengers boarded from rear!"
Plus: "Nothing even though the advertised price was cheap by the time we added on all the other charges we could have flown with a more reputable airlines and it was not a deal by no means."
Minus: "Everything. Abrupt staff at check in and on board staff also had attitude.Seats where dirty .We stood outside to wait to board when the plane was not even there and lucky it was not raining as we would all have being soaked. I don't know why we had to stand outside in the cold when the plane was not ready."
Plus: "Deboarding and never having to fly Ryanair again."
Minus: "Our inbound flight was cancelled. The outbound check-in agents we're rude. Forced to print our tix before arrival we "failed to read the fine print" that we were supposed to undergo a "visa check" before the gate. Whatever the heck that's about. First time requirement and totally obtuse. Gate agents did their best to humiliate. No inflight free services. Just be glad you aren't made to pay to pee (yet)."
Plus: "Nothing"
Minus: "Flight was cancelled. Ruined my travel plans and made me miss another flight, bus ride, and also got charged for a hostel I never made it to. Thanks Ryan air!!"
Plus: "We arrived about 20min earlier than expected. Our bags were checked in for free and we got them on time and without issues at the baggage belt on arrival. Snacks and drinks are not free but available for purchase. There isn't any kind of on-board entertainment. We sat in the last row and we have plenty of leg room - surprisingly."
Minus: "No drinks for free. It would be nice to get at least a glass of water. But it is understandable that low budget- short flights are not offering such services anymore."
Minus: "Flyget var över 1 timme sent från Barcelona, informationen på flygplatsen var riktigt dålig. När vi sedan kom på flyget var utbudet i mat/snacksväg otroligt magert. Vi fick inte ens någon ordentlig ursäkt eller förklaring till förseningen."
Plus: "Besättning /flygvärdinnor var riktigt bra, trevliga och flexibla. Ryanair passar tiderna."
Minus: "Jag tycker att Ryanair borde bjuda på kaffe och liten bulle under tre timmars resa men mat skulle beställas ifall man vill ha. Stolarna är inte alls bekväma men man klarar sig på gränsen, att sitta tre timmar på de utan att ändra ställning /ergonomisk är inte bra för ryggen ."
Plus: "The staff were okay."
Minus: "Everything else."
Minus: "Extra baggage cost"
Plus: "On time"
Minus: "Haven't received a response to my late flight from London to Dublin from Ryan Air- flight Fr143"
Plus: "The sky"
Minus: "No entertainment, no food nor beverages, baggages were checked below deck without our approval because the cabin storage was "full"."
Plus: "i love ryainair"
Minus: "everything"
Plus: "They didn't make me check my bag on the first flight but did on the second. It cost me 50 Euro, which is more than I paid for the flight. Overall, good airline if you pack light."
Plus: "Meeting my seat mate!"
Minus: "Drunken rowdies from Ireland going to Amsterdam took over the cabin with obnoxious, vulgar behavior...fueled by the cabin staff selling the drunken crowd even more alcohol! One poor passenger had a seizure on the way to the runway and was subjected to their reticule! They should have been removed!"
Minus: "Ogillar starkt hur bolaget metodiskt sprider ut familjen under alla flygresor i förhoppning att kunna mjölka mer pengar för platsbokning"
Plus: "Check in online"
Minus: "Seat comfort was not good. No recline and no seat pocket. No frills I guess"
Plus: "Good price - the plane was clean and appeared well maintained."
Minus: "The airlines does nickle and dime you on other fees. I find it annoying that you need to print your boarding pass at home (or incur a fee) and still stand in line at the desk to check your boarding pass. We found it worth the extra fee for priority boarding. It improves the experience."
Minus: "U have to print boarding pass 2 hours before I did t See this written anywhere . Also they close the gate 30 minutes before and it takes 30 minotes to get to the gate Very difficult process so fate was closed and I had to pay 60 eu for luggage which was never clear anywhere and I had to check-in 3 hours before you have to check in before u can print the boarding pass so I was looking for a boarding pass but could t get it since I didn't know I had to check In???????? Mo5hi g explained anywhere!"