Landning i Cebu istället för Manila, två timmars väntan där, sen tillbaka till Manila. Fem timmar sen ankomst.
Otroligt långsam personal vid matserveringen. När de äntligen kom till oss fanns det nästan ingen mat att köpa.
Planet var 40 min försenat till Rom vilken gjorde att vi kom för sent från Rom till Frankfurt och anade redan här oro över att missa flighten till Gbg. Detta gjorde vi sedan och just i Frankfurt sköttes inte detta snygga. Flera resenärer som missade transfer och mycket svårt att finna Service desk som skulle hjälpa oss med övernattning. Kvinnan sedan som hjälpte oss var riktigt otrevlig och och fanns ingen äödmjukhet alls. Katastrof.
Plus: "Bra anslutning"
Minus: "Försrnad start från Arlanda gjorde att man knappt han med nästa flyg. Det som inte funkar då är att bagaget kom inte med andra flyg. Sitter man här i Prague utan ombyte och vinterjacka som checkades in med väskan eftersom man blev ombed at på grund av fullsatt plan checka in sitt handbagage vid gaten innan man skulle kliva ombord. Ingen direkt ursäkt och inte det minsta fundering om att erbjudas möjlighet att anskaffa någon vinter jacka. Inte bra."
Minus: "Flyg stå still gör an och half timma I Frankfurt"
Plus: "The Asian man speaking English (had a badge with the Korean flag as well as the one representing Hong Hong - HE is First Class!!!"
Minus: "The passengers from China behaving like animals"
Plus: "Bra personal , bra boarding"
Minus: "Inget Wifi på planet, Maten var lite väl enkel för BusinessClass samma säten som i monkeyclass"
Minus: "Brussels Airlines skruvar upp värmen på bastu-nivå... varje gång. Helt galet :("
Minus: "Hårda nersuttna stolar som inte heller gick att fälla bakåt"
Minus: "Unfriendly support at the airport when reporting my lost bag. No trace of the bag what so ever."
Plus: "Sätet var ok, men jag satt ju på första raden så det var väntat. Besättningen var trevliga."
Minus: "Jag flyger väldigt ofta och har sistone vart med om mycket förseningar. Tycker ni som flygbolag kunde bjuda resenärerna på en dricka eller något eftersom vi får vänta. Tycker det är rimligt när man inte levererar sin tjänst på utsatt tid."
Plus: "Helt okej allt var bra förutom det angiva i det dållga"
Minus: "Trycket dålig hantering av trycket"
Plus: "Allt funkade riktigt bra i det stora hela Trevlig personal"
Minus: "Ont om plats för handbagaget då det är fullbokat Framgörallt vart planet 30 minuter försenat"
Plus: "Trevlig personal"
Minus: "Vi köpte economy plus för att få mat, bagage och att bestämma plats. Vi fick ingen mat (förstår nu att man inte får det på kortresor, men det framgick inte alls under bokningen). Vi fick heller inte de platser vi bokade. Istället fick vi på både hem och ditvägen sitta längst bak vid toaletter som dessutom luktade urin till en grad jag inte varit med om på några andra flighter."
Plus: "Bra pris, modernt och hyfsat bekvämt plan. Bra med egen skärm. Gillar att kunna följa var planet befinner sig på rutten."
Minus: "Boardingen tog lång tid, den wi-fi som Norwegian säljer på är obefintlig, filmutbudet är tunt för en atlantflygning. Frös man i planet får man k ö p a en filt."
Plus: "Trevlig personal, wi-fi på planet, modernt flygplan"
Minus: "Varför inga incheckningsterminaler och bagage drop i Edinburgh? Skulle snabba på processen. Hyrde en film för 5€ men när vi landade var den inte klar. Varför kan man inte se färdigt sin film man betalt för?"
Plus: "Det var inte Norwegian som flög då piloterna strejkade eller liknande. FlyHi körde istället. Personalen var mycket trevlig."
Minus: "Norwegians incheckningssystem hade på både ner och hemvägen delat på oss i vårt gäng. Vi var 5 vuxna och en bäbis. Personen med bäbisen blev båda gångerna satt på ett helt annat ställe i planet viljet resulterade att mamman och pappan inte fick sitta tillsammans med barnet. Detta trots att det uppenbarligen fanns platser ledigt både bredvid den som separerades från gruppen och i närheten av gruppen. Tack vare hjälpsamma medpassagerare löste det sig hyffsat, men inte utan strul och definitivt inte tack vare Norwegian. Mycket underligt. Och om de gör det med mening för att man skall betala mer för förbestämda platser för alla... Mycket puckat. Straffar barnen och medpassagerare mest.."
Minus: "Det tar alldeles för lång tid att stiga av på Arlanda när man hamnar på utrikesterminalen och alla skall av genom bakdörren för att åka buss till inrikes. Jag missade flygbussen som gick en halvtimme efter landning!"
Minus: "Non attentive personnel (remembered my orders but forgot to even ask my wife what she wanted, then - after being prompted they had forgotten to take her order - brought her half of her ordered items . Bad service. No flexibility, with regards to food served ("can I bring you something else?" would have been a proper response). I do not know what I could expect from my premium tickets - but I do know that my initially low expectations...where actually too high. Shape up Norwegian."
Plus: "Rent, snyggt , nyare plan"
Minus: "Annoserad wifi fungerar ej, ok om det inte finns någon men då skall man inte promota det"