Förhöjd sanitet
Daglig rengöring, installation av HEPA-filter i kabinen på flyg från Stockholm Skavsta till Göteborg
Inreserestriktioner
Sverige har begränsat inresa för de flesta utländska resenärer som kommer från länder utanför det utvidgade Europeiska området åtminstone till den 31 mars. Svenska medborgare och personer med fast bosättning kan fortfarande återvända till Sverige från länder utanför EES. Den 2 juli meddelade den svenska regeringen att medborgare och varaktigt bosatta i EES-länderna, Andorra, Monaco, San Marino, Schweiz eller Vatikanstaten, personer med svenskt uppehållstillstånd och deras familjemedlemmar nu kan resa in i Sverige, oavsett syftet med resan. Från den 21 december till den 14 februari inför Sverige ett tillfälligt inreseförbud som kommer att gälla för utlänningar som kommer från Storbritannien, Danmark och Norge med undantag för vissa resenärer. Visumhållare från Sverige och personer med visum över tre månader för ett annat EES-land får också komma in, liksom personer med ”väsentligt syfte” såsom sjukvårdspersonal, hälsoforskare och studenter vid en svensk institution. Mer information finns att tillgå här. Dessutom får invånare i Australien, Kanada, Georgien, Japan, Nya Zeeland, Rwanda, Sydkorea, Thailand, Tunisien och Uruguay också komma in i Sverige. Diplomater, gränsarbetare, sjukvårdspersonal, transportpersonal, hjälparbetare och resenärer som av brådskande familjeskäl besöker Sverige får också resa in.
Inträdeskrav
Utländska resenärer måste uppvisa ett läkarintyg med ett negativt testresultat utfärdat inom 48 timmar före resan. Resenärer under 18 år är undantagna från testkravet.
Karantänskrav
Den svenska regeringen rekommenderar att alla passagerare som anländer från Storbritannien efter den 12 december ska isolera sig i 7 dagar och ta ett PCR-test på ankomstdagen och efter 5 dagar.
Det finns för närvarande 23 999 aktiva fall av COVID-19 diagnostiserade i SE och 304 dödsfall från 13 apr. 2021
Gå till vår sida för reserestriktioner till följd av Coronaviruset (COVID-19) för mer information om vilka restriktioner som råder i världen.
Det finns inga direktflyg för den här rutten listade på KAYAK, den kortaste resan med flera flyg är 15t 00m.
Under de senaste 3 dagarna hittades de billigaste enkelbiljetterna på Flera flygbolag (1 360 kr), och de billigaste tur- och returbiljetterna hittades på Flera flygbolag (676 kr) och Ryanair (701 kr).
KAYAK är en resesökmotor. Det innebär att vi söker igenom webben för att hitta de bästa priserna för våra användare. Med över 2 miljarder flygsökningar som behandlas årligen kan vi visa en mängd priser och alternativ för flyg från Stockholm Skavsta till Göteborg.
KAYAKs verktyg för prognoser av flygpriser, Prisprognos, använder historisk data för att avgöra sannolikheten för att priserna för ett flyg till Göteborg från Stockholm Skavsta kommer att förändras inom 7 dagar, så att resenärer vet om de ska boka eller avvakta.
KAYAK Mix låter dig kombinera enkelbiljetter så att du kan spara pengar, istället för att köpa en traditionell tur- och returresa. Du kan då flyga till Stockholm Skavsta med ett flygbolag och tillbaka till Stockholm Skavsta med ett annat.
Ibland kan resedatum ändras. Om dina resedatum inte är huggna i sten kan flexibla datum visa dig alla alternativ när du flyger till Göteborg från Stockholm Skavsta upp till 3 dagar före/efter dina föredragna datum. På så sätt kan du enkelt välja flygen som passar dig bäst.
Betyg baserat på kundrecensioner från KAYAK
Plus: "Duktig besättning"
Minus: "Allt"
Plus: "On time."
Minus: "No complaints"
Plus: "Personalen var mycket trevliga och snälla"
Plus: "The cabin is ok."
Minus: "The airline is a joke, they have mandatory self check in before the flight, but you can't do it on the same they, so they charge you €55 to do it for you, utterly ridiculous."
Plus: "On time. Fast boarding."
Minus: "Eveything was making cracking noise.. walls, chairs, windows, floor etc.. and we flew in to a thunderstorm that could have been avoided if we took a slower root.. but they rather risk ut than being a little bit late... The windows were white and grey sue to the rainy clouds and then super brigth as lightnings struck.. the plane was shaking like crazy..."
Plus: "Priset på biljetten"
Minus: "Jag har säkert flygit med Ryanair 75-100 ggr. Priority boarding... de har aldrig någonsin lyckats att hantera det på ett bra sätt. Sorgligt."
Minus: "Kommentar: åt ingen mat - underhållning"
Minus: "Planet var försenat på Malta och ingen information gick ut så vi stod i kö i en och en halv timme utan att få veta vad som var problemet. Avgåendetavlan visade hela tiden "on time" men ingen förklaring till varför vi inte fick gå ombord. Flygvärdinnorna på planet var trevliga men man hörde inte vad de sa i högtalarna för de pratade så sluddrigt och fort. Kaptenen sa något som man inte uppfattade i början av flighten men sedan ingen information alls på hela vägen till Göteborg."
Minus: "Allt var uruselt. Servicen ombord under all kritik. Väntade 15 minuter på en kopp kaffe efter beställningen. Beställningen av bagage online är vilseledande så jag hade tydligen bara beställt incheckad väska åt ena hållet och fick därför betala 400 kr för att ta hem den. Detta hände flera passagerare som var arga och jag undrar om ni sätter detta i system för att tjäna mer. Jag reste med Ryan Air för ett par år sedan och lovade mig själv aldrig mer, men ville gärna ge det en chans till men nu vet jag definitivt att jag aldrig reser med er igen och skall dessutom varna alla för detta och inte blir det billigare heller med alla extrakostnader som ni tar ut. Fy för uselt flygbolag!!"
Plus: "On time basic transportation"
Minus: "I was a little confused about bags. My bag fit under the seat, it's a "small bag". A "cabin bag" is what I would call a carry on."
Plus: "Ok for a budget airline"
Minus: "Website indicated without EU identification we needed printed boarding passes. We were unable to print them while traveling. We arrived at the ticket desk and they refused to print them. We had to create an online connection to get the passes and then forward them to all 4 people in our group."
Plus: "Ingenting"
Minus: "Långsam ombordstigning. Matbrickorna lutade så min dryck föll ner på mig. Fick ej glas till drycken. Drycken var ej väl kyld. Personalen gick in i mig med både armbågar och serveringsvagn När jag råkat somna lite mot gången."
Plus: "that it wasn't a long flight"
Minus: "the crew weren't very friendly, from checking in to landing. too stressed out I think. I wasn't made to feel like I wanted to have a return booking. Also there was pressure to add extras that I didn't want. I resisted but when I've paid for something I don't expect to be coerced into paying more for something I didn't need. For example seat selection."
Plus: "My window seat. We were late taking off, yet still arrived 5 minutes early."
Minus: "The passenger beside me having some spacial awareness and keep his elbow out of my seat."
Plus: "Jag har tyckt att vällkömn. Och de har jätte gladt"
Plus: "Short flight so not much to expect"
Minus: "We were left sit on the runway after landing waiting for a spot to park up"
Plus: "We arrived in time."
Minus: "Crammed space - I had a middle seat. No entertainment sucks on a 4 1/2 hrs flight. Well well, you get what you pay for..."
Plus: "The aircraft seats were really comfortable."
Minus: "We could have been boarded on time instead of early so we could sit a bit more to wait"
Plus: "Like? Nothing! Extortion at its best. Will not recommend. Will never fly with them again. Shame on you Jaysk for supporting them."
Minus: "If their system worked and I could have checked in online instead of being charged an extra $170 something dollars at the gate. Oh and them not charging me another $100 for my luggage the second flight that I swear I paid for...terrible."
Plus: "Really disappointed"
Plus: "Cheap"
Minus: "Boarding was a mess and we landed very roughly"
Plus: "Pleasant crew"
Minus: "Delay, poor ommunication, no explanations."
Minus: "Kayak did not forward me bookin confirmation and I paid extra 60€ At Ryanair no customer service desk. Nearly missed flt. Never again w Ryanair"
Minus: "was stuck on the plane for 3 hours prior to departing. It was incredibly hot and uncomfortable."
Minus: "Flight was late by 1 hr"
Plus: "Someone can tell me why should I que in the check in desk just for a stupid stamp?"
Plus: "The plane didn't crash"
Minus: "Plane left an hour after scheduled time. Amenities were mediocre but that's what you expect with Ryanair. Didn't even get water."
Minus: "Delayed as usual .. badly managed and only took as the holiday we organised only picked up from that airport. Deeply un necessary"
Plus: "Not sure?"
Minus: "Very Spartan service with little effort to make for a more pleasant flight."
Plus: "Planet var nästan 3h sent iväg från CRL TILL CPH. Ingen kom och erbjöd mat ett dryck och informerade heller inte oss om våra rättigheter som passagerare på plats."
Minus: "På planet sa personalen ingenting om förseningen och när man påpekade vad som skett på flygplatsen kunde de inte göra got för att kompensera. Jag bad om vatten och fick svaret att det inte fanns något vatten. Då tog en av värdinnorna fram sin privata vattenflaska och bjöd mig. Ett riktigt nonchalant beteende från Rya Airs sida vilket allvarligt talat gör så att jag aldrig mer kommer att välja att flyga med er, kommer heller inte att rekommendera er till nära och kära. Riktigt besviken!"
Plus: "Satesfied"
Minus: "Non"
Plus: "Airport was convenient for our visit"
Minus: "Flight was delayed and uncomfortable"
Plus: "We arrived"
Minus: "Delayed"
Plus: "Planet landade i tid. Bra flygning för ett lågprisbolag"
Minus: "Stolarna funkade i två av tre timmar."
Plus: "Hostesses"
Minus: "The rest especially the quick boarding ( 1h30 to wait )"
Minus: "Tiny seats, baggage policy is garbage"
Plus: "All is well"
Minus: "More destination"
Plus: "The boarding went really fast and it was nice and smooth flight"
Minus: "The crew. They are always very rude in Ryanair."
Plus: "Very punctual and smooth flight"
Minus: "Seats could not be reclined. Not much space for carry ons."
Plus: "This was our first Ryann air experience and we are very satisfied with the service. The airplane leaved at time and arrived ten minutes earlier. The ratio between what you paid and what you get is much better than the one from American airlines."
Minus: "No food, the seats were old, but it was ok,"
Minus: "Great Workers and they showed lots of pride in there work."
Minus: "Flyget var över 1 timme sent från Barcelona, informationen på flygplatsen var riktigt dålig. När vi sedan kom på flyget var utbudet i mat/snacksväg otroligt magert. Vi fick inte ens någon ordentlig ursäkt eller förklaring till förseningen."
Plus: "Besättning /flygvärdinnor var riktigt bra, trevliga och flexibla. Ryanair passar tiderna."
Minus: "Jag tycker att Ryanair borde bjuda på kaffe och liten bulle under tre timmars resa men mat skulle beställas ifall man vill ha. Stolarna är inte alls bekväma men man klarar sig på gränsen, att sitta tre timmar på de utan att ändra ställning /ergonomisk är inte bra för ryggen ."
Minus: "I don't like the fact that you have to pay to sit with your companions. As a protest for this I refuse to buy any food or drink on the flight."
Minus: "An obnoxious hen party disrupted our enjoyment of the flight. Cabin crew didn't try to control them"
Plus: "The sky"
Minus: "No entertainment, no food nor beverages, baggages were checked below deck without our approval because the cabin storage was "full"."
Plus: "We got to our destination on time."
Minus: "The fees and policies are ridiculous! Pay to print a boarding pass, pass for bags, pay for each thing in a different line. In order to do this, get to the airport 5 hours early, or you will miss your flight!"
Plus: "The on time flight"
Minus: "The kids kicking my seat from behind"
Plus: "It would have been good to know in advance that checking a bag would cost half as much as the flight itself. But why did I have to check in online then stand in line to be told to stand in a second line to pay for my bag only to stand in the same line again to actually do the check in? Why? When it was done I asked the agent where to go to find the gate and he only waived on the next customer. I didn't seem to be worth his attention."
Minus: "Customer service"
Flygbolag som flyger från Stockholm Skavsta till Göteborg har vidtagit ytterligare säkerhetsåtgärder och anpassat policys för att bättre tillgodose resenärernas behov. Policys varierar beroende på flygbolag.
Förhöjd sanitet
Daglig rengöring, installation av HEPA-filter i kabinen på flyg från Stockholm Skavsta till Göteborg
Obligatorisk användning av mask
Krav på mask ombord, masker tillhandahålls på flyg från Stockholm Skavsta till Göteborg
Sittplatser med social distansering
Ej bokningsbara mittensäten för flyg från Stockholm Skavsta till Göteborg
Tester före flygresan
Tester för antikroppar, tester för symptom för flyg från Stockholm Skavsta till Göteborg
Flexibla avbokningar
Inga ändringsavgifter. Sök efter flexibla flyg från Stockholm Skavsta till Göteborg