Minus: "Vi sitter i planer och ser vÄra vÀskor pÄ en vagn, redo att lastas. Helt plötsligt sÄ kör de ivÀg vagnen, vi ser att de kör mot terminalen. NÀr vi frÄgar personalen vad som hÀnder sÄ sÀger de att vÀskorna skall lastas framtill i planet. DE LJUGER!! planet stÀnger dörrarna, vi startar och flyger. NÀr vi landar sÄ berÀttar de att bagaget inte kom med. utan vÀskor sÄ Äker vÄr grupp till hotellet. Det hemska var att besÀttningen ljög istÀllet för att berÀtta och informera pÄ ett bra sÀtt. VÀskorna kördes ut och kom efter midnatt."
Otroligt lÄngsam personal vid matserveringen. NÀr de Àntligen kom till oss fanns det nÀstan ingen mat att köpa.
Planet var 40 min försenat till Rom vilken gjorde att vi kom för sent frÄn Rom till Frankfurt och anade redan hÀr oro över att missa flighten till Gbg. Detta gjorde vi sedan och just i Frankfurt sköttes inte detta snygga. Flera resenÀrer som missade transfer och mycket svÄrt att finna Service desk som skulle hjÀlpa oss med övernattning. Kvinnan sedan som hjÀlpte oss var riktigt otrevlig och och fanns ingen Àödmjukhet alls. Katastrof.
Plus: "Bra anslutning"
Minus: "Försrnad start frÄn Arlanda gjorde att man knappt han med nÀsta flyg. Det som inte funkar dÄ Àr att bagaget kom inte med andra flyg. Sitter man hÀr i Prague utan ombyte och vinterjacka som checkades in med vÀskan eftersom man blev ombed at pÄ grund av fullsatt plan checka in sitt handbagage vid gaten innan man skulle kliva ombord. Ingen direkt ursÀkt och inte det minsta fundering om att erbjudas möjlighet att anskaffa nÄgon vinter jacka. Inte bra."
Minus: "Flyg stÄ still gör an och half timma I Frankfurt"
Plus: "The Asian man speaking English (had a badge with the Korean flag as well as the one representing Hong Hong - HE is First Class!!!"
Minus: "The passengers from China behaving like animals"
Plus: "Bra personal , bra boarding"
Minus: "Inget Wifi pÄ planet, Maten var lite vÀl enkel för BusinessClass samma sÀten som i monkeyclass"
Den timme försening i larnaca och hade en timme mellanlandning jag hann i sista minuten det var stressigt
TvÄ timmars vÀntan pÄ flygplanet Àr dÄligt. Flygbolaget borde veta bÀttre tidigare.
Trondheim airport hade sÄ dÄlig annonsering sÄ jag satt vid fel gate och vÀntade vid ombordstigning visade det sig att det inte var min flight till Mosjöen, de hade tvÄ som gick samma tid. Vilket gjorde att jag missade min flight. Fantastisk service i alla fall för de tog med mig pÄ annan flight. Den flighten jag skulle ha varit med pÄ annonserade enbart flightnumret vid gaten, inte destinationen. Dessutom var flightnumren lÀtt att förvÀxla sÄ det var rörigt för flera passagerare vid flygplatsen.
Ingen Äsikt om mat eller underhÄllning eftersom det inte fanns.
Minus: "Det fanns bara ett alternativ för mÄltiden (om man inte förbestÀllde). De tidigare gÄnger jag har Äkt med SAS (dock frÄn JFK) har det alltid varit tvÄ alternativ för mÄltid (kött eller vegetarisk) , utan att förbestÀlla. Denna gÄng var det bara kött sÄ slutade med att jag bara Ät potatismos."
Plus: "Quick efficient boarding."
Minus: "A typical SAS flight. Coffee and water for free, food expensive. Rather limited leg room. No entertainment and wifi for pay."
Plus: "BekvÀma stolar, mycket plats för SAS GO, god mat, trevlig personal"
Minus: "Sen omstigning och inte jÀtte mycket att vÀlja mellan filmerna. De borde sÀtta fler arbetare vid passkontroll innan man stiger pÄ plan frÄn Sverige till USA. Majoriteten av passagerarna var sena till planet vilket resulterade till ett senare flygavgÄng, 1) för att de öppnade passkontrollen sent och 2) för att det var inte tillrÀckligt med arbetare för att checka passen."
Plus: "Trevlig personal och smidig ombordstigning etc"
Minus: "Gammal underhÄllning som knappt gick att anvÀnda Gick inte ens att anvÀnda vanliga hörlurar"
Plus: "Ok flight"
Minus: "Ăver 1h sen. Laos vid incheckning. NĂ€r man vet att man Ă€r sen, fler i personal. SAS mĂ„ste jobba med Swedavia vid ankommande. Ramper, passkontrollen, bagage, etc. Ăr en del av hela resan. Inget fungerade, inte ens taxi."
Minus: "Typical mediocre SAS quality. No bagage drop facility in Dublin -> tedious check-in Disorganised boarding -> slow Arrival more than 1 hour behind schedule Bagage delivery in CPH after 45 min -> additional delay"