Otroligt långsam personal vid matserveringen. När de äntligen kom till oss fanns det nästan ingen mat att köpa.
Planet var 40 min försenat till Rom vilken gjorde att vi kom för sent från Rom till Frankfurt och anade redan här oro över att missa flighten till Gbg. Detta gjorde vi sedan och just i Frankfurt sköttes inte detta snygga. Flera resenärer som missade transfer och mycket svårt att finna Service desk som skulle hjälpa oss med övernattning. Kvinnan sedan som hjälpte oss var riktigt otrevlig och och fanns ingen äödmjukhet alls. Katastrof.
Plus: "Bra anslutning"
Minus: "Försrnad start från Arlanda gjorde att man knappt han med nästa flyg. Det som inte funkar då är att bagaget kom inte med andra flyg. Sitter man här i Prague utan ombyte och vinterjacka som checkades in med väskan eftersom man blev ombed at på grund av fullsatt plan checka in sitt handbagage vid gaten innan man skulle kliva ombord. Ingen direkt ursäkt och inte det minsta fundering om att erbjudas möjlighet att anskaffa någon vinter jacka. Inte bra."
Minus: "Flyg stå still gör an och half timma I Frankfurt"
Plus: "The Asian man speaking English (had a badge with the Korean flag as well as the one representing Hong Hong - HE is First Class!!!"
Minus: "The passengers from China behaving like animals"
Plus: "Bra personal , bra boarding"
Minus: "Inget Wifi på planet, Maten var lite väl enkel för BusinessClass samma säten som i monkeyclass"
Den timme försening i larnaca och hade en timme mellanlandning jag hann i sista minuten det var stressigt
Två timmars väntan på flygplanet är dåligt. Flygbolaget borde veta bättre tidigare.
Trondheim airport hade så dålig annonsering så jag satt vid fel gate och väntade vid ombordstigning visade det sig att det inte var min flight till Mosjöen, de hade två som gick samma tid. Vilket gjorde att jag missade min flight. Fantastisk service i alla fall för de tog med mig på annan flight. Den flighten jag skulle ha varit med på annonserade enbart flightnumret vid gaten, inte destinationen. Dessutom var flightnumren lätt att förväxla så det var rörigt för flera passagerare vid flygplatsen.
Ingen åsikt om mat eller underhållning eftersom det inte fanns.
Minus: "Det fanns bara ett alternativ för måltiden (om man inte förbeställde). De tidigare gånger jag har åkt med SAS (dock från JFK) har det alltid varit två alternativ för måltid (kött eller vegetarisk) , utan att förbeställa. Denna gång var det bara kött så slutade med att jag bara åt potatismos."
Plus: "Quick efficient boarding."
Minus: "A typical SAS flight. Coffee and water for free, food expensive. Rather limited leg room. No entertainment and wifi for pay."
Plus: "Bekväma stolar, mycket plats för SAS GO, god mat, trevlig personal"
Minus: "Sen omstigning och inte jätte mycket att välja mellan filmerna. De borde sätta fler arbetare vid passkontroll innan man stiger på plan från Sverige till USA. Majoriteten av passagerarna var sena till planet vilket resulterade till ett senare flygavgång, 1) för att de öppnade passkontrollen sent och 2) för att det var inte tillräckligt med arbetare för att checka passen."
Plus: "Trevlig personal och smidig ombordstigning etc"
Minus: "Gammal underhållning som knappt gick att använda Gick inte ens att använda vanliga hörlurar"
Plus: "Ok flight"
Minus: "Över 1h sen. Laos vid incheckning. När man vet att man är sen, fler i personal. SAS måste jobba med Swedavia vid ankommande. Ramper, passkontrollen, bagage, etc. Är en del av hela resan. Inget fungerade, inte ens taxi."
Minus: "Typical mediocre SAS quality. No bagage drop facility in Dublin -> tedious check-in Disorganised boarding -> slow Arrival more than 1 hour behind schedule Bagage delivery in CPH after 45 min -> additional delay"
Eurowings är En av sämsta bolag , när man redan har köpt 23 Kg + hand bagage, dyker upp en personal som meddelar att min hand bagage är inte i rätt storlek, (10 cm extra) och detta har jag aldrig sätt förut!! Personalen vid incheckningen ej trevliga och visar ingen respekt för kunder. Min handbagage är enligt internationella rekommendationer för handbag , dem fick mig betala 50€ extra trots att jag har redan incheckade bagage + handbag Förseningar i 25 på flyget, ingen mat eller öven dryck eller kaffe ombord, trånga platser, JAG SKA ALDRIG RESA IGEN MED EUROWINGS
Eftersom incheckningen och säkerhetskontrollen tog så lång tid så missade vi flyget. Andra fick gå före.
Minus: "När man bara tar med handbagage och inte kan få ta med sig det utan måste checka in det. Det är inte acceptabelt."
Plus: "The cabin crew worked hard"
Minus: "They had two different flights (to Copenhagen and to Geneva) at the same gate at the same time - that is the perfect recipe for congestion and confusion, isn't it? The experience was horrible. Even the easyJet staff at the gate got stressed to the maximum and one guy started shouting at passengers."
Minus: "Fast boarding which we payed extra for didn't work. First two separate lines, then everyone was lumped together for duck marsch over the tarmac to the plane. Luckily it was not raining."
Plus: "Oftast bra, rent och ok flyg och så gott som alltid punktliga."
Minus: "Det satt tre fulla killar framför oss, som förstörde tillvaron för alla som satt runtom dem. Personalen gjorde inget speciellt för att få dem att lugna ned sig. Märkligt och inte acceptabelt. Planet var en timme försenat."
Plus: "Good food at a decent pricd"
Minus: "Unorganized company, they had let their crew work for over 12h so the flight couldn't take off. We had to wait for 2houra but since they boarded us early they tried to tricks us to circumvent the 2h delay and made us wait twice for 30min right outside the airplane behind the gates. I find that really dodgy."
Plus: "Sätet var ok, men jag satt ju på första raden så det var väntat. Besättningen var trevliga."
Minus: "Jag flyger väldigt ofta och har sistone vart med om mycket förseningar. Tycker ni som flygbolag kunde bjuda resenärerna på en dricka eller något eftersom vi får vänta. Tycker det är rimligt när man inte levererar sin tjänst på utsatt tid."
Plus: "Helt okej allt var bra förutom det angiva i det dållga"
Minus: "Trycket dålig hantering av trycket"
Plus: "Allt funkade riktigt bra i det stora hela Trevlig personal"
Minus: "Ont om plats för handbagaget då det är fullbokat Framgörallt vart planet 30 minuter försenat"
Plus: "Trevlig personal"
Minus: "Vi köpte economy plus för att få mat, bagage och att bestämma plats. Vi fick ingen mat (förstår nu att man inte får det på kortresor, men det framgick inte alls under bokningen). Vi fick heller inte de platser vi bokade. Istället fick vi på både hem och ditvägen sitta längst bak vid toaletter som dessutom luktade urin till en grad jag inte varit med om på några andra flighter."
Plus: "Bra pris, modernt och hyfsat bekvämt plan. Bra med egen skärm. Gillar att kunna följa var planet befinner sig på rutten."
Minus: "Boardingen tog lång tid, den wi-fi som Norwegian säljer på är obefintlig, filmutbudet är tunt för en atlantflygning. Frös man i planet får man k ö p a en filt."
Plus: "Trevlig personal, wi-fi på planet, modernt flygplan"
Minus: "Varför inga incheckningsterminaler och bagage drop i Edinburgh? Skulle snabba på processen. Hyrde en film för 5€ men när vi landade var den inte klar. Varför kan man inte se färdigt sin film man betalt för?"
Plus: "Det var inte Norwegian som flög då piloterna strejkade eller liknande. FlyHi körde istället. Personalen var mycket trevlig."
Minus: "Norwegians incheckningssystem hade på både ner och hemvägen delat på oss i vårt gäng. Vi var 5 vuxna och en bäbis. Personen med bäbisen blev båda gångerna satt på ett helt annat ställe i planet viljet resulterade att mamman och pappan inte fick sitta tillsammans med barnet. Detta trots att det uppenbarligen fanns platser ledigt både bredvid den som separerades från gruppen och i närheten av gruppen. Tack vare hjälpsamma medpassagerare löste det sig hyffsat, men inte utan strul och definitivt inte tack vare Norwegian. Mycket underligt. Och om de gör det med mening för att man skall betala mer för förbestämda platser för alla... Mycket puckat. Straffar barnen och medpassagerare mest.."
Minus: "Det tar alldeles för lång tid att stiga av på Arlanda när man hamnar på utrikesterminalen och alla skall av genom bakdörren för att åka buss till inrikes. Jag missade flygbussen som gick en halvtimme efter landning!"
Minus: "Non attentive personnel (remembered my orders but forgot to even ask my wife what she wanted, then - after being prompted they had forgotten to take her order - brought her half of her ordered items . Bad service. No flexibility, with regards to food served ("can I bring you something else?" would have been a proper response). I do not know what I could expect from my premium tickets - but I do know that my initially low expectations...where actually too high. Shape up Norwegian."
Plus: "Rent, snyggt , nyare plan"
Minus: "Annoserad wifi fungerar ej, ok om det inte finns någon men då skall man inte promota det"